Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a centralizat rezultatele celor 231.958 de elevi de clasa a XI-a și a XII-a care au participat la toate probele simulării naționale a examenului de bacalaureat 2016. Datele statistice relevă că ponderea elevilor de clasa a XII-a care au obținut medii ce asigură promovarea examenului (6 și peste 6) este de 38,39% (42.386 de elevi din 110.423 de elevi prezenți). Rezultatul este relativ la același nivel cu cel al ratei de promovare de anul trecut – 38,77%.
 Pe probe, situația notelor peste 5 este următoarea: 64,6% la Limba și literatura română (procentaj superior celui de anul trecut: 61,36%), 80,8% la Limba maternă (cu 5 procente în plus față de 2015 – 75,49%), 53,2% la proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie (procentaj superior față de 2015 – 52,49%), respectiv 60,8% la proba la alegere a profilului (în ușoară creștere, în raport cu 2015 – 60,3%).
Rata de promovare la clasa a XI-a este de 25,76%, în scădere cu 3 procente comparativ cu 2015, când aceasta s-a situat la valoarea de 28,51%. Cu alte cuvinte, dintre cei 121.535 de elevi participanți la simularea din 2016, 31.313 elevi au obținut medii peste 6.
În 4 județe, rata de promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Cluj (47,5%), Alba (46,6%), Galați (46,2%) și Iași (46%). Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în județele Giurgiu (24,7) și Ilfov (18,4). În ceea ce privește rezultatele elevilor de clasa a XI-a, procente de promovare de peste 30% s-au consemnat în 5 județe: Cluj (32,7%), Suceava (31,7%), Iași (30,9%), Prahova (30,8%) și Alba (30,7%). Sub pragul de 20% s-au înregistrat în județele Timiș (19,9%), Teleorman (18,4%), Giurgiu (15,4%) și Ilfov (11,4%).
Conform metodologiei de desfășurare a examenului național de bacalaureat, media minimă de promovare, pentru fiecare disciplină în parte, este 5, iar media finală a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului de bacalaureat, este minimum 6. Simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât și pentru clasa a XII-a, are un dublu obiectiv: familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte și identificarea nevoilor acestora pentru a conștientiza nivelul de pregătire, înainte de bacalaureat, și de a lua măsuri în consecință pentru îmbunătățirea rezultatului final.
Notele de la simulările naționale un se trec în catalog, decât la solicitarea scrisă a elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. MENCS solicită inspectoratelor școlare județene monitorizarea atentă a programului de pregătire a elevilor de liceu prin inspecții școlare tematice și consultări cu comisiile metodice din licee, precum și a planurilor individuale de remediere, în cazul elevilor cu rezultate slabe la simulare.
Mai mult, pentru elevii de clasa a XII-a, Ministerul Educației recomandă organizarea unor simulări județene la începutul lunii mai, care să urmărească evoluția elevilor și să permită planuri remediale specifice. (sursa: MENCS)

Distribuie acest articol!