În condițiile unui timp tot mai restrâns pentru dialog între părinți și copii, susținători ai educației parentale oferă soluția apelului la comunicare prin mijlocirea scrisului – notații și adresări reciproce. O concretizare poate avea forma unui jurnal. Compania Pepco România, cu deschidere prin specificul ei către familie, face un pas în acest sens. În parteneriat cu Organizația Salvați Copiii, Asociația Happy Minds și Fundația Noi Orizonturi, lansează campania „Discuții din inimă”. Bogdan Grigoriu, Head of Region at Pepco Romania, Bulgaria and Greece, ne oferă detalii: „Pepco este un brand dedicat familiilor, printr-o gamă largă de produse potrivite fiecărui membru, dar și amenajării locuinței, promovând starea de bine în familie și confortul căminului. Campania «Discuții din inimă» abordează o problemă profundă și frecvent ignorată: lipsa comunicării eficiente între părinți și copii. Astfel, propunerea unor metode alternative de comunicare, cum ar fi jurnalele, poate fi un pas inovator. Acesta permite membrilor familiei să depășească barierele impuse de normele tradiționale care adesea descurajează exprimarea vulnerabilității emoționale. Se facilitează astfel un dialog constructiv care poate ajuta la vindecarea rănilor emoționale și la consolidarea legăturilor. Pe site-ul campaniei poate fi consultat un ghid în care se regăsesc diverse întrebări care pot ajuta în inițierea anumitor discuții și pot ușura derularea acestora.”
Pepco România anunță că prin această campanie, „preia finanțarea teenline-ului depreHUB, timp de un an, asigurând astfel continuitatea acestui serviciu valoros pentru tinerii din România. Copiii și adolescenții care întâmpină dificultăți emoționale pot apela gratuit, 24/7, linia de suport 0374.461.461 pentru a primi consiliere imediată din partea psihologilor depreHUB. Acest serviciu le permite accesul la ajutor specializat, în special copiilor din familii defavorizate, unde resursele emoționale sunt limitate și sprijinul parental adesea absent”.
Fundația Noi Orizonturi „oferă cursuri de educație parentală prin metoda validată la nivel internațional Cercul Siguranței. Prin campania „Discuții din inimă”, vor fi formați cel puțin 100 de specialiști în metoda Cercul Siguranței. Ei vor lucra direct cu părinți care întâmpină dificultăți în gestionarea relației cu copiii lor sau care vor să îmbunătățească relația, oferindu-le „instrumente care facilitează înțelegerea emoțiilor copiilor precum și a nevoilor acestora”.
Încredere și siguranță între copil și părinte
Cătălina Murariu, director dezvoltare, Fundația Noi Orizonturi: „«Discuții din inimă» este o campanie care este inspirată și își dorește să pună accent pe dezvoltarea unei relații de încredere și siguranță între copil – părinte. Relația oferă fundația solidă pentru dezvoltarea psiho-emoțională sănătoasă a copilului. Statisticile arată că în multe familii nu se dedică timp sau atenție pentru a crea această fundație. De aceea, specialiștii formați de noi îi vor susține pe părinți în mod direct pentru: îmbunătățirea relației părinte-copil, creșterea empatiei și înțelegerii, creșterea securității atașamentului, schimbarea stilului de comunicare, reducerea anxietății și a comportamentelor indezirabile.”
Un mediu sigur și empatic unde tinerii pot vorbi deschis
Yolanda Crețescu, președintele Asociației Happy Minds: „Suntem conștienți că într-o societate în care discuțiile deschise despre problemele emoționale din familie sunt adesea evitate, așa cum ne arată și statisticile, nu poți genera imediat Discuții din inimă. De aceea, accesul la o linie de helpline gratuită și accesibilă 24/7 cum este depreHUB teens, rupe această barieră oferindu-le copiilor șansa de a fi ascultați și înțeleși. Împreună creăm astfel un mediu sigur și empatic unde tinerii pot vorbi deschis, fără teama de a fi judecați. Mai mult, ne dorim să dezvoltăm constant instrumente și materiale de psihoeducație pentru copii și părinți, cu ajutorul echipei depreHUB teens, facilitând o mai bună înțelegere, exprimare și gestionare a emoțiilor.”
Intervenție pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate
Gabriela Alexandrescu, președinte executiv, Organizația Salvați Copiii: „Începând din 2010, Salvați Copiii a dezvoltat un program complex de intervenție directă pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate, persoanele în grija cărora au rămas și părinții acestora. Din 2019, ne bucurăm de sprijinul Pepco România în cadrul programului. Astfel, peste 4.600 de copii și adulți (persoane în grija cărora au rămas copiii sau părinții) din județele Argeș, Caraș-Severin, Dâmbovița, Hunedoara, Iași, Mureș, Suceava, Vaslui au beneficiat de suport prin intermediul acestui parteneriat, fiind incluși, în funcție de nevoi, în activități de suport psihologic, educațional și social, și participând la activități de socializare și timp liber.”
Detalii: „Discuții din inimă”