Rectorul Universității din București susține accesul la micro-credite și module de învățare

Rectorul Universității din București susține accesul la micro-credite și module de învățare

Rectorul Universității din București, prof. univ. dr. Marian Preda, apreciază că „(…) Utilizarea unităților mici de învățare, a modulelor, a micro-creditelor
(micro-credentials) și a micro-certificatelor poate oferi un acces mai larg studenților non-tradiționali și, de asemenea, studenților cu cerințe educaționale speciale, la experiențe valoroase de învățare în instituțiile de învățământ superior”
. Sublinierea a fost făcută în calitate de reprezentant al Universității Europene CIVIS la întâlnirea consultativă a Comisiei Europene cu Alianțele de Universități Europene

Universitatea din București anunță că „în numele celor 10 universități membre ale Alianței, rectorul Marian Preda a accentuat faptul că Universitatea CIVIS are deja o experiență bogată în dezvoltarea și implementarea unor noi construcții educaționale inovative, cum este cazul microprogramelor, ca soluții eficiente și practice pentru a veni în sprijinul tuturor categoriilor de studenți, precum și a persoanelor înscrise în învățarea pe tot parcursul vieții, în căutarea unor trasee rapide pentru îmbunătățirea competențelor sau pentru sprijinirea dobândirii de noi competențe într-un context european.

Rectorul Preda a arătat că universitățile CIVIS au înțeles nevoia de inovare și transfomare a curriculumului academic, în strânsă legătură cu nevoile de formare ale studenților tradiționali și non-tradiționali, pilotând deja noi componente educaționale (cum sunt microprogramele transdisciplinare), bazate pe filosofia micro-credentials, în vederea implementării de programe flexibile de studii.

Prof. univ. dr. Marian Preda: „Propunem, în acest sens, un cadru modern și modele flexibile de proiectare a învățării care să stabilească contextul optim construirii Diplomei Europene și pentru promovarea standardelor transformaționale la nivel național și regional, menite să producă modernizarea curriculei academice și care să fie bazate pe modularizare, pe recunoașterea învățării, pe mobilitate integrată (în toate formatele) și pe pedagogii inovative.”

Consultarea cu omisarul european pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret a fost precedată de publicarea Comunicatului Comisiei privind strategia Europeană pentru universități, care integrează în viziunea sa, sub umbrela „universităților ca modele ale stilului de viață European”, dezvoltarea de micro-credite în procesele de modernizare și flexibilizare a curriculei academice europene.