Tinerii cu vârsta între 25 și 34 de ani își culeg în cea mai mare măsură informațiile privind produsele electronice în vederea cumpărării din reclamele sau anunțurile din mediul online: pondere 59% dintre subiecții unui studiu realizat de Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/) asupra obiceiurilor de achiziție ale românilor privind produsele electronice, studiu cu atât mai necesar, cu cât situația și reglementările actuale determină apelul la astfel de produse în activități vizând educația, formarea, comunicarea etc.
Studiul a fost realizat prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), cu 1004 interviuri cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021; eroare de eșantionare +/- 3%; nivel de încredere 95%.
Telefoane, laptopuri și calculatoare sunt produsele care dispun cel mai mult la investiții. Orientareacătre branduri cu prețuri mai ridicate se manifestă mai ales la cumpărarea de telefoane (32% orientare în acest sens), laptopuri (30%), calculatoare (22%). Alegerea dictate de loialitatea față de brand este declarată de 23% dintre respondenți. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35 și 44 de ani (30% dintre ele).
Unu din doi respondenți declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc și țin la echilibru între calitatea și costul produsului. Produsele pentru care sunt căutate branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun sunt telefoanele (60%), laptopurile (61%), calculatoarele (53%), tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căștile (49%), sistemele audio (49%).
Branduri mai ieftine sunt căutate în medie de 13% dintre subiecții sondajului. Produse considerate că nu merită multă investiție sunt brățările fitness (17%) și accesoriile pentru telefoane, tablete, laptopuri (23%).
Ca modalitate de cumpărare, cu pondere de 45% se exprimă persoanele care merg în magazinele fizice de profil, 36% comendă online de pe site-urile magazinelor. Cumpărarea din magazine este preferată în proporție de 53% în mediul rural și de 38%, în mediul urban. Telefonul este achiziționat în cea mai mare proporție din magazinele fizice (52%), în special de către persoane cu venituri sub 2.000 lei (62% dintre cei care cumpără din magazin direct).
Sursele de informare despre produsele electronice sunt declarate site-urile magazinelor de specialitate (55%), reclamele, anunțurile din mediul online (48%), recomandările de la prieteni, familie, cunoscuți (32%), acestea cu precădere pentru cei cu vârste de 45-55 ani (35%). Alegerea ghidată în funcție de promoții este declarată în proporție de 69%. Cumpărarea doar în funcție de promoții este declarată de 19% dintre respondenți.
Întregul raport de cercetare poate fi obținut gratuit la adresa office@reveal.ro.
Reveal Marketing Research se caracterizează ca „o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa”.