Proiectul privind utilizarea catalogului electronic în școli a intrat în dezbatere publică

Ministerul Educației a supus dezbaterii publice proiectul ordinului de ministru privind standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic, deocamdată în școlile-pilot. Catalogul electronic se tipărește, se semnează, avizează și arhivează de către directorul unității de învățământ la finalul fiecărui an școlar.

Aplicația de catalog online este deja accesibilă prin web, independent de dispozitivul utilizat – laptop, PC, tabletă sau telefon smart, atât pentru adăugarea înregistrărilor legate de procesul educațional cât și pentru consultarea notelor, a absențelor și a rapoartelor statistice, se precizează în proiect.

Aplicația dispune de autentificare cu utilizator și parolă, urmând ca în cel mai scurt timp, cel târziu în anul școlar 2023 – 2024, să dispună, cel puțin, de un mecanism de tipul autentificare în doi factori, denumiți 2FA.

Potrivit sursei citate, începând cu anul școlar 2023-2024, autentificarea de acest tip va include autentificarea de tip utilizator + parolă + SMS sau cod OTP, prin intermediul unei aplicații specific (authy, google authenticator, microsoft authenticator sau alte instrumente similare.

De asemenea, copiile de siguranță ale înregistrărilor școlare denumite backup se fac automat, în cel puțin două baze de date, în momentul salvării acestora.

„Editarea notelor/ calificativelor/ absențelor este permisă, pe bază de acces, doar cadrului didactic responsabil de disciplină/ modul. (…) Elevii și părinții/ reprezentanții legali au drept de vizualizare a catalogului electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv e-mail și parolă, se precizează în document, potrivit Agerpres.

Distribuie acest articol!