Prim-ministrul anunță condiționarea creșterilor salariale de performanță

Foto: Guvernul României

În contextul prezentării și analizării rezultatelor la evaluarea din 2022 prin  Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (PISA), derulat de Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD), precum și în contextul pregătirii bugetului de sta pentru 2024, prim-ministrul Marcel Ciolacu a formulat în ședință de guvern observații și orientări pentru evoluția salarială în domeniul educațional: „Va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru educație. Acest lucru am dorit să-l menționez ca să fie clar pentru toată lumea. Însă, mai ales după rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în învățământ. Orice cheltuială trebuie însoțită și de o reformă și să aibă ca rezultat performanță. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune, pentru că nu se va întâmpla nici de această dată nimic. Așadar, trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește.”

În decursul anilor, la evaluarea PISA, din 2000, de la inițierea acesteia, România se situează pe ultimul loc sau, cum se înregistrează la ediția actuală, pe locul penultim între țările Uniunii Europene și în partea inferioară a ierarhiei la scară globală.

Distribuie acest articol!