Prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar reprezintă prioritățile mandatului său, a declarant ministrul Educației, Ligia Deca, în cadrul unei dezbateri pe marginea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor și a personalului școlii, precum și a altor situații corelate în mediul școlar și a suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar, la care au participat peste 20 de reprezentanți ai elevilor, ai profesorilor și părinților, ai societății civile și ai instituțiilor partenere – Direcția Siguranță Școlară, Agenția Națională Antidrog.
Concret, potrivit unui comunicat al ministerului, scopul discuției a fost analizarea observațiilor și propunerilor primite în perioada de consultare publică, derulată începând cu 19 iulie, cu privier la modalitățile de lucru, regulile de aplicat și responsabilitățile persoanelor implicate în managementul cazurilor de violență, precum și în gestionarea altor situații corelate.
„Prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar reprezintă priorități ale mandatului meu. M-a bucurat entuziasmul cu care a fost primită această procedură de către elevi, profesori, părinți și de către reprezentanții organizațiilor non-guvernamentale. Toți cei prezenți la consultarea de astăzi au apreciat demersul nostru și inițiativa de a aduna, într-un singur document, toți pașii ce trebuie parcurși în procesul de gestionare a unui caz de violență școlară. Avem, astfel, un traseu ușor de urmărit, ceea ce oferă posibilitatea intervenției rapide și coordonate”, a declarant, potrivit sursei citate, ministrul Educației, Ligia Deca.
În cadrul discuțiilor, cei mai mulți dintre reprezentanții organizațiilor prezente au atras atenția asupra importanței informării, formării și susținerii pe termen lung a personalului din învățământ privind aplicarea acestei proceduri.
Ministerul Educației a anunțat, potrivit sursei citate, că lucrează la materiale tematice de informare și va solicita structurilor subordonate să inițieze întâlniri de informare și colaborare cu instituțiile partenere, la începutul noului an școlar.
Procedura inițiată și propusă de Ministerul Educației are în vedere: fapte de violență (cazuri ușoare și grave) între antepreșcolari/preșcolari/elevi, săvârșite în mediul școlar; fapte de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, săvârșite de membri ai personalului unității de învățământ, în mediul școlar; fapte de violență asupra personalului unității de învățământ, săvârșite de elevi, în mediul școlar; situații corelate: suspiciune de port sau folosire, fără drept, de obiecte periculoase; suspiciune de implicare în alte infracțiuni (furt, tâlhărie), suspiciune de consum de substanțe psihoactive; suspiciuni de violență comisă asupra copilului în afara mediului școlar (violență domestică, trafic de persoane etc.), se mai precizează în comunicatul de presă.





