Peste 4.500 de profesori au început formarea în sistem exclusiv online, la nivel național, în cadrul proiectului CRED

Marcela GHEORGHIU

Luna iunie 2020 marchează o premieră pentru.cursurile de formare a cadrelor didactice, în cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED, ne informează Ministerul Educației și Cercetării.

Astfel, la începutul acestei luni, 199 de grupe de profesori din întreaga țară (84 din învățământul primar și 115 din cel gimnazial) au început cursurile de formare continuă acreditate, nivel II, în cadrul CRED. Conform MEC, premiera constă în aceea că cei aproximativ 4.500 de profesori înscriși în această etapă vor participa exclusiv online la cursuri, în conformitate cu măsurile adoptate în contextul pandemiei de coronavirus.

În perioada februarie – mai, 311 grupe de cursanți (134 din învățământul primar și 177 din cel gimnazial) au trecut cu succes de evaluarea finală, după ce, începând cu luna aprilie, au realizat tranziția totală de la cursurile în sistem față în față și online (blended-learning), către cursurile de formare exclusiv online, ca urmare a intrării în vigoare a Ordinului de Ministru din 27 martie,  conform căruia a fost aprobată trecerea activităților de formare continuă din sistem blended-learning – față în față și online -, în sistem exclusiv online.

Conform datelor oferite de Ministerul Educației și Cercetării, până în momentul de față, cursul de formare continuă (nivelul II) a fost absolvit cu succes de 9.694 de cadre didactice din învățământul primar și de 8.058 de cadre didactice din cel gimnazial, toți aceștia fiind pregătiți și pentru desfășurarea activității didactice la distanță.

„O caracteristică deosebită a cursului ar fi modul de organizare care, cumva, m-a obligat să exersez, ceea ce a fost în avantajul cursanților. Informațiile bine structurate și organizate, lecțiile online, posibilitatea de a exersa în echipă și de a învăța și de la colegi, forumul, materialele video prezentate în mod profesionist, înregistrările lecțiilor la care avem acces – totul a fost util pentru dezvoltarea abilităților de a utiliza instrumentele online în procesul educativ și mai ales la clasă, spune Corina Dan, profesor de Limba Engleză la Școala „Alexandru Ioan Cuza” din Brăila. Cred că aceste deprinderi formate și consolidate acum și aceste materiale vor fi utile și în viitor, deschizându-se o perioadă inovatoare în învățământul românesc”.

În cadrul proiectului CRED, vor fi formate 55.000 de profesori din preuniversitar, care vor avea, astfel, posibilitatea de a participa la programe de formare continuă acreditate, adaptate nevoilor lor reale, atât din perspectiva implementării curriculum-ului, cât și din cea a formării și dezvoltării competențelor cheie digitale (capitol la care o parte a cadrelor didactice din preuniversitar avea mari probleme), mai ales în contextual actual al pandemiei de coronavirus.

Distribuie acest articol!