Premieră în învățămâmântul românesc: S-au făcut primele studii privind neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională și Bacalaureat

Premieră în învățămâmântul românesc: S-au făcut primele studii privind neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională și BacalaureatMinisterul Educației a transmis inspectoratelor școlare la nivel național o serie de măsuri care vor fi implementate în școli, în urma realizării rapoartelor privind neparticiparea elevilor la Evaluarea națională și Bacalaureat.

Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, instituție aflată în subordinea Ministerului Educației, a publicat rapoartele de cercetare privind neparticiparea elevilor la Evaluarea națională pentru clasa a VIII-a și la examenul național de Bacalaureat 2023.

„Este pentru prima dată când avem studii de cercetare privind cauzele neparticipării la examenele naționale – un fenomen complex, influențat de o diversitate de factori. Mulțumesc Unității de Cercetare în Educație pentru realizarea acestui instrument esențial în proiectarea intervențiilor adecvate de politică publică”, a spus ministrul Educației, Ligia Deca, potrivit unui comunicat de presă.

Ministerul Educației a transmis în teritoriu, spre a fi implementate în școli, o serie de măsuri, printre care:  organizarea și desfășurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru Evaluarea națională, respectiv examenul de Bacalaureat;  monitorizarea prezenței elevilor și luarea măsurilor pentru prevenirea și diminuarea absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și de informare permanentă a familiilor acestora.

Sesizarea cazurilor de absenteism ridicat la serviciile publice de asistență socială și colaborarea cu acestea în vederea reintegrării elevilor la cursuri; susținerea de către Inspectoratele școlare județene și din București a unităților de învățământ în implementarea proiectelor cu finanțare externă (PNRAS, ROSE) în vederea valorificării activităților și resurselor acestora pentru prevenirea abandonului școlar și pentru creșterea rezultatelor la examenelor naționale.