1 pag 7 pastile„Dacă și profesorul învață, predarea dobândește o nouă calitate.”
(J.S. Bruner, Procesul educației intelectuale)
Apetența pentru învățare poate îmbrăca (și) diferite și surprin­zătoare forme:
– repetenția, privită ca o repetiție care stă la baza aprofundării;
– policalificarea, privită ca o renaștere a tiparului uman renascentist;
– conversia, privită ca o încălțăminte pentru vremuri la modă;
– portofoliada, privită ca probă de rezistență și transformată în abilitate.
Mai nou, o sintagmă deja intrată în uz este învățarea pe tot parcursul vieții.
Apare concurența între educabili: elevul educabil versus profesorul educabil.
O serie de întrebări se insinuează astfel:
Care dintre cele două categorii este mai dispusă să învețe?
Ce resort intern determină implicarea într-o formă de învățare?
Cine cui predă?
Și ce?
Și ce…
Prof. Gabriel VRÎNCEANU,
Colegiul Național Iulia Hașdeu, București
 

Așteptăm la redacție materiale (educație, didactică, pedagogie, reformă, cultură, societate, opinii etc.) pentru a le publica în revista tipărită și pe site-ul revistei “Tribuna învățământului”.
Email: tribuna@megapress.ro

Distribuie acest articol!