„Părinți pentru Copii” și TATA contestă structura anului școlar 2014-2015 și solicită organizarea unei dezbateri publice reale

Fundația „Părinți pentru Copii” și Alianța TATA solicită ministrului Educației organizarea unei dezbateri publice autentice și transparente cu privire la stabilirea structurii anului școlar 2014-2015, care să presupună găzduirea de către Ministerul Educației Naționale până la data de 1 iulie anul curent a unei ședințe a Comisiei de Dialog Social, cu invitarea reprezentanților organizațiilor parentale interesate.
În condițiile în care ministerul de resort va ignora apelul părinților și va dimensiona anul șco­lar viitor fără implicarea reală a părinților în stabilirea structurii anului de învățământ, igno­rând propunerile pertinente ale acestora, care țin cont de interesul superior al copiilor și de coordo­natele vieții de familie, „Părinți pentru Copii” și TATA vor contesta actul normativ la instanța de contencios administrativ, reclamând faptul că nu s-a organizat o dezbatere publică de calitate și nu s-a ținut cont de cadrul legal existent (Legea nr. 52/2003, Legea nr. 319/2009) și de interesul superior al copiilor din sistemul de învățământ românesc. Cele două organizații parentale solicită modificarea Proiectului de ordin al ministrului și, implicit, redimensionarea structurii anului școlar 2014-2015, după cum urmează:
• Anul școlar să înceapă mai devreme cu circa o săptămână, adică vineri, 5 septembrie 2014, pentru a da posibilitatea unităților de învățământ să parcurgă mai ușor activitățile de ordin admi­nistrativ aferente deschiderii anului de învățământ și părinților să participe la ceremoniile aferente, în condițiile în care există un cadru legal de ultimă oră care le permite să solicite la locul de muncă o zi liberă în acest sens;
• Vacanța de iarnă să fie majorată de la două la trei săptămâni, în perioada sâmbătă, 20 decembrie 2014 – duminică, 11 ianuarie 2015, ținând cont de sărbătorile religioase și de condițiile meteo, care sunt caracterizate, de regulă, de căderi masive de zăpadă;
• Vacanța din perioada 1-9 noiembrie 2014, dedicată învățământului primar și preșcolar, să se desființeze, în condițiile în care nu are un efect benefic asupra sistemului de învățământ;
• Vacanța intersemestrială programată în perioada 31 ianuarie – 8 februarie 2015 să se desființeze, în condițiile în care semestrul I se va încheia vineri, 19 decembrie 2014, iar săptămâna respectivă să se adauge vacanței de primăvară pro­puse de ministerul de resort;
• Vacanța de primăvară să crească de la o săp­tămână la două săptămâni, în perioada sâm­bătă,
4 aprilie – duminică, 19 aprilie 2014, pentru a ține cont astfel și de Paștele catolic și a le da posibilitatea elevilor să se bucure în cadrul familial de sărbătoarea religioasă;
• Săptămâna „Școala Altfel” să se organizeze în perioada 4-9 mai 2015, în condițiile în care proiectele și activitățile selectate trebuie să pre­supună implicarea părinților, fiind așadar un program care se bazează pe parteneriatul școală – familie. Este firesc ca săptămâna respectivă să se desfășoare între zilele părinților, așa cum sunt acestea reglementate prin Legea nr. 319/2009 privind instituirea Zilei Mamei și a Zilei Tatălui, adică primele duminici din luna MAI. Până în prezent, Ministerul Educației Naționale a ignorat total cele două sărbători legale instituite de Legea nr. 319/2009, deși a afirmat permanent că-și do­rește un parteneriat de calitate cu părinții elevilor și că-i implică pe aceștia în luarea deciziilor importante de ordin educațional. În aceeași perioadă este sărbătorită și Ziua Europei, fiind, așadar, un motiv în plus pentru ca „Școala Altfel” să nu se desfășoare în perioada propusă de mi­nister (6-10 aprilie), ci între Ziua Mamei (3 mai 2015) și Ziua Tatălui (10 mai 2015), în preajma Zilei Internaționale a Familiei (15 mai), în con­dițiile în care programele săptămânii cu pricina sunt dedicate și relației școală – familie. Ministerul Educației Naționale solicită, de altfel, tuturor unităților de învățământ să încurajeze participarea părinților la activitățile care se pretează la acest tip de deschidere spre comunitate. (M.G.)

Exit mobile version