Părinți din mai multe țări, susținători ai unor standarde europene de predare a competențelor digitale

În mare măsură, părinții se declară gata să sprijine stabilirea unor standarde europene pentru predarea în școală a competențelor digitale: în acest sens se pronunță 73% dintre părinții europeni respondenți ai unui sondaj realizat de IPSOS Germania pentru Fundația Vodafone, în contextul Anului European al Competențelor. Studiul poate fi consultat integral aici.

Au răspuns 10.000 de părinți cu copii elevi din Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie. Reținem dintre rezultate:

  •   85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copiii să învețe la școală.
  • Accesul la instrumente digitale în școli variază semnificativ între țările europene. Elevii britanici, olandezi și portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87%-88%), ponderea scăzând la aproximativ 70% pentru elevii maghiari, italieni și greci.
  • În total, puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online și doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online oferită de școlile lor.
  • Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este puternică în Portugalia, România și Grecia și substanțial mai scăzută în Olanda.
  • Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.

Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group: „Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor.”

Distribuie acest articol!