Organizarea anilor de studiu după model britanic la Transylvania College

Organizarea anilor de studiu după model britanic la Transylvania CollegeȘcoala internațională britanică Transylvania College din Cluj-Napoca anunță că „introduce din acest an școlar schimbări importante inspirate de sistemul educațional britanic, cu scopul de a sprijini dezvoltarea completă a fiecărui elev, indiferent de linia de studiu aleasă. Schimbările vizează în principal elevii care au optat pentru linia de studiu românească și constau în includerea clasei a V-a în ciclul primar și transformarea clasei a VIII-a în an pregătitor pentru liceu”.

Ruxandra Mercea, director executiv și acționar unic al Transylvania College: „Oferta școlii noastre vizează deopotrivă progresul academic și starea de bine a elevilor, în concordanță cu etapele de dezvoltare. De-a lungul anilor, am observat dificultatea cu care elevii de pe linia românească fac tranziția spre gimnaziu, spre deosebire de ușurința tranziției pentru colegii de pe linia internațională, pentru care această tranziție are loc un an mai târziu, datorită structurii diferite a liniei britanice. Astfel, am înțeles că ar fi un avantaj enorm ca elevii din clasa a V-a să beneficieze de un profesor principal la clasă și de un număr mic de profesori de specialitate, similar cu modul în care a fost organizată clasa în ciclul primar. Deja ni s-a demonstrat că această conectare cu un profesor principal este încă o nevoie foarte acută la vârsta de 10-11 ani.

În PBL, profesorii fac învățarea să prindă viață pentru elevi, care dobândesc și își demonstrează cunoștințele și abilitățile creând un produs sau o prezentare pentru un public real, trecând prin design thinking, prin prototipare, aplicare, testare, ajustare și prezentare finală. Ca și impact, elevii dezvoltă cunoștințe profunde de conținut, precum și gândire critică, colaborare, creativitate și abilități de comunicare. PBL creează o energie contagioasă și creativă în rândul elevilor și profesorilor, un nivel crescut de motivație și satisfacții suplimentare, dezvoltă abilități de gândire de ordin superior și deprinderi de viață.”

Școala informează că „elevii clasei a V-a parcurg curriculumul național conform vârstei, cu profesorii TC, dar primesc mai mult sprijin emoțional din partea profesorului principal de la clasă (rol similar cu cel al învățătoarei). În plus, acesta are și viziunea de ansamblu asupra progresului academic, asigurându-se că elevii pot integra cunoștințele în sisteme proprii, își construiesc un stil propriu de învățare, reușesc să conecteze cunoștințele de la diferite materii prin metoda PBL (Project-Based Learning sau învățare aplicată, bazată pe proiecte) și le aplică în viața reală.

De asemenea, la TC, clasa a VIII-a și Year 9, ultimul an din gimnaziu pe linia britanică, devin High School Foundation, an pregătitor pentru liceu, o etapă de tranziție spre ce înseamnă cu adevărat liceul”.

Începând din acest an școlar, profesorii claselor de gimnaziu pun accent pe metoda de predare PBL – învățarea bazată pe proiecte –, prin intermediul căreia elevii învață implicându-se activ în proiecte din lumea reală, care sunt, totodată, semnificative pentru fiecare, personal. Un proiect” se desfășoară pe o perioadă lungă de timp, de la câteva săptămâni până la un semestru, și începe prin a investiga și a răspunde la o întrebare, problemă sau provocare autentică, captivantă și complexă”.

Anca Rusu, directorul departamentului de înscrieri al Transylvania College: „Este o oportunitate pentru elevii noștri să aibă o deschidere spre anumite materii și conținuturi predate bilingv, folosind resurse internaționale, indiferent de linia de studiu pe care se află. Modul de grupare în activitățile de învățare este puțin diferit, tocmai pentru a le schimba perspectiva asupra socializării la școală, asupra asumării propriilor comportamente, a rezistenței la presiunea grupului, cu beneficii asupra responsabilizării în descoperirea intereselor personale și orientării în carieră.”