„Omoară ideile slabe, implementeaz-o pe cea pre-testată, care a sucit mințile” este îndemnul transmis de Cristian Onețiu, cel care a fondat Scale-up 1000 și Business Mentors, participanților la a doua ediție a celui mai mare eveniment de business adresat tinerilor din România, Tinerii în Arenă.
Reamintim, Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders, care „își propune să aducă împreună energia antreprenorială a tinerilor din România și să sprijine echipe de liceeni și studenți talentați și motivați să pornească un business, tineri care pot fi modele pentru Generația Z din România”. Organizatorul și gazda evenimentului este Alin Claudiu Apostu.
La a doua ediție s-au înscris peste 3800 de tineri. Ideile a 7 echipe de tineri între 16 și 24 de ani, elevi și studenți, au fost selectate în urma unui program de mentorat de o lună și jumătate unde 15 echipe au lucrat alături de mentori dedicați în a dezvolta ideea de business și apoi prezentate în fața unor exponenți ai mediului de business: Dragoș Petrescu, Dragoș Anastasiu, Cristian Onețiu, Camelia Șucu, Felix Pătrășcanu și Bogdan Micu. Echipele de elevi și studenți cu ideile lor de business, în dialog cu oamenii de afaceri, au fost:
- fEgo – platformă de consultanță în modă
- Refresh Appetite – platformă de intermediere între food truckuri și școli
- Pristol Green Camp – o rețea de tabere educaționale destinate copiilor
- Nutritivo – planuri alimentare create de nutriționiști alături de opțiuni de comandare
- PanoRender – sprijin în digitalizarea afacerilor și vizualizare 360 grade
- CityPack – agregator de oferte și promoții
- Tabloido – tablouri personalizate pentru copii
Prezentările le puteți vedea aici. Reținem din învățăturile transmise tinerilor câteva idei.
Dragoș Petrescu, fondator City Grill, liderul de proiect Vreau să fiu Antreprenor și președintele RBL: „Unul dintre cele mai importante lucruri în viață este este curiozitatea și deschiderea spre învățare. Totodată, este important să fii atent la detalii. Tinerii în Arenă este un eveniment emoționant și de reper pentru viitorul antreprenoriatului în România. Este un pas înainte în educația antreprenorială la nivel național, un exemplu de cum să îți prezinți ideea în fața investitorilor, o școală de cum să răspunzi la întrebări dificile venite din partea investitorilor și totodată un loc unde un antreprenor de top din România îți poate deveni partener de business. Tinerii în Arenă este un exercițiu de curiozitate, pregătire și încredere, necesare oricărui antreprenor care vrea să aibă succes”.
Dragoș Anastasiu, președintele grupului Eurolines: „Antreprenoriatul nu este despre bani, este despre un de ce: de ce fac ceva și este acel ceva făcut cu plăcere. Banii sunt doar o consecință a acestui lucru”.
Felix Pătrășcanu, fondator al FanCourier: „Democrația este baza antreprenoriatului iar noi avem 30 de ani de business în România și este foarte puțin. Sunt multe oportunități care îi așteaptă pe tineri”.
Bogdan Micu, investitor și om de afaceri în domeniul energiei verzi: „Contactul cu clienții este cel mai important lucru. Eu în afacerile mele am încercat să cresc punând clienții în mijlocul businessului”.
Camelia Șucu, fondatoarea ClassIN: „Antreprenoriatul nu e un loc de joacă, dar e un proces unde antreprenorii își croiesc o echipă și din idee fac un produs care să aibă succes”.
Cristian Onețiu, antreprenor și investitor: „Cred foarte mult în potențialul viitoarei generații de antreprenori. Și pentru ca potențialul să fie amplificat este nevoie permanent de conexiune, inspirație, transfer de gnoză, provocări și acțiune. Cred că asta înseamna de fapt platforma Tineri în Arenă. Și tocmai de asta am ales să îi susțin, ca persoană publică, dar mai ales prin implicarea colegiilor mei din Business Mentors care au șlefuit practic ideiile și pitchul acestor viitori antreprenori”.