O treime din generația Z a lăsat-o mai încet cu cartea în pandemie

61

Tinerii au renunțat să cumpere cărți, audiobook-uri și cursuri online în proporție de o treime în perioada stării de urgență. Se constată asta la nivelul eșantionului de 1115 tineri de 16-24 de ani (reprezentativ la nivel național din punctul de vedere al distribuției pe sexe, regiunii, mediu urban-rural) investigat prin studiul Insights PulseZ, realizat de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, studiu care prezintă „atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani”.

O treime din generația Z a lăsat-o mai încet cu cartea în pandemie

Insights sprijină organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. În calitate de coordonator al Insights,  Alin Claudiu Apostu prezintă esența studiului: ,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z ca și clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum”.

Având în vedere că subiecții studiului se află la vârsta studiilor de nivel mediu și superior, e de observat în primul rând poziția lor față de mijloacele de învățământ, cu specificul acestora în condițiile actuale: au renunțat să cumpere cărți și/sau audiobook-uri în proporție de 32,6% și cursuri online, în proporție de 31,5%. Mai mult decât la aceste produse, au renunțat la călătorii (71,6%), echipament sportiv (56,3%), produse IT&C și gadgets (47,4%), mâncare comandată cu livrate (46,8%), îmbrăcăminte, încălțăminte, cosmetice, accesorii (36,1%). Au cumpărat mai puține cărți și/sau audiobook-uri în proporție de 17,4% și cursuri online, în proporție de 11,1%. Mai multe cărți și/sau audiobook-uri au cumpărat în proporție de 30,2% și cursuri online, în proporție de 27,5%. Mai mult decât înainte, au cumpărat produse de igienă și produse sanitare.

Studiul mai arată că:

  • 46%  dintre tinerii chestionați „au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare
  • pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil
  • perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly”.
  • Top of Form 11 1 din 3 tineri români și-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare
  • 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult
  • 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.
  • peste 50% dintre subiecți au declarat că au efectuat maximum 4 tranzacții online pe săptâmână.

Studiul cuprinde și informații despre:

  • starea emoțională și activitățile tinerilor
  • preferințele și atitudinile tinerilor cu privire la consum, școală și antreprenoriat
  • ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională.

Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.