o_publicatiePublicația științifică Protecția socială a copilului. Revistă de Pedagogie și asistență socială editată de Federația Internațională a Comunităților Educative, Secțiunea România – FICE România consacră numărul 3-4 (51-52)/2013 unei teme de actualitate: „Școlarul mic – problematică educațională deschisă”.
Prof. univ. dr. Ioan Neacșu, de la Universitatea din București, se referă la „Școlarul mic – problematică educațională deschisă”, pornind de la o multitudine de întrebări pe care și le pun elevii și cadrele didactice referitor la mintea umană, funcționarea acesteia, dezvoltarea cogniției etc. Analiza investighează stadialitatea psihoeducațională, oprindu-se asupra atenției, memoriei, cogniției sociale etc.
Specificul tranziției de la grădiniță la învățământul primar este abordat de dr. Laura Elena Ciolan, de la Universitatea din București. La rândul său, conf. univ. dr. Roxana Urea, de la Universitatea din București, oferă o deschidere către „Socializarea afectivității la școlarul mic”. Din activitatea practică, prof. Gabriela Ianculescu, de la Școala pentru Deficienți de Vedere București, și lector univ. dr. Emilia Oprișan, de la Universitatea din București, se opresc asupra unui subiect referitor la „Procesul de evaluare complexă a elevului deficient de vedere în scopul integrării și orientării școlare și profesionale”.
Informații din activitatea FICE România și secvențe din reflectarea mediatică a acesteia întregesc un număr de revistă echilibrat, util profesioniștilor în educație și în protecție socială. (F.A.)

Distribuie acest articol!