Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Radu Szekely a declarat că numărul consilierilor în şcoli este extrem de scăzut, după cum, la nivelul întregii țări, foarte scăzut este și numărul psihologilor specializați în psihologie şcolară.
Astfel, referitor la perioada de pandemie, în care școala s-a făcut online, iar perioada stării de urgență ne-a obligat să ne autoizolăm, Szekely a spus: „Au fost multe evenimente dramatice, dar sunt multe alte semnale, primim emailuri de la copii, tineri, adolescenţi care ne spun că nu mai rezistă fie cei care au fost închişi în casă foarte mult timp, nu mai rezistau între cei patru pereţi, fie cei care acum s-au întors la şcoală simt că nu mai suportă colectivul şi preferă să se retragă. Cred că un aspect important pe care trebuie să îl avem în vedere este că pentru o perioadă foarte lungă de timp profesorii nu au fost pregătiţi să lucreze pe partea socio-emoţională cu copiii.”
Pe de altă parte, mai spune secretarul de stat în Ministerul Educației, chiar dacă ar exista resursa fianciară pentru angajarea de psihologi în fiecare şcoală, nu există resursa umană necesară. Radu Szekely a declarat aceastea în cadrul dezbaterii privind impactul pandemiei de COVID-19 asupra sănătăţii emoţionale a copiilor, organizată de Salvaţi Copiii România.
În opinia sa, o soluţie ar fi realizarea unui program de formare susţinut de formatori specializaţi din ONG-uri, astfel încât profesorii să dobândească abilităţi de facilitare a activităţilor de învăţare socio-emoţională.
„Am discutat la nivel de minister dacă putem, cu sprijinul ONG-urilor care se ocupă de sănătatea socio-emoţională şi de programe anti-bullying, cu sprijinul Colegiului Psihologilor din România, să propunem un program de formare structurat susţinut de către formatori specializaţi din aceste ONG-uri pentru a ne asigura că profesorii dobândesc abilităţi de facilitarea activităţilor de învăţare socio-emoţională”, a susţinut Radu Szekely.
Potrivit acestuia, cadrele didactice „au nevoie de lucru cu elevii pentru a aborda explicit competenţele sociale şi emoţionale în şcoală”, au nevoie de tehnici de lucru cu elevii pentru a aborda explicit aceste competenţe sociale şi emoţionale în şcoală”, a spus Radu Szekely, citat de Agerpres.