Nicolae Manolescu despre lipsa de bun-simț pedagogicConsiderând falsă și periculoasă ideea potrivit căreia școlii, încontextul reformei aflate la ordinea zilei, i se cere în primul rând să le formeze elevilor competențe, nu să le transmită cunoștințe, prof univ. dr. Nicolae Manolescu consacră acesui aspect o parte semnificativă a editorialului intitulat „Despre bun-simț”, publicat în România literară, nr 48-49/2022:

„Nu pot să închei fără a aduce în discuție așa-zisele științe ale educației care susțin ideea, aproape generală astăzi, de la vlădică până la opincă, conform căreia mai întâi educăm și pe urmă învățăm, obiectivul școlii fiind crearea de competențe, nu acumularea de cunoștințe. O idee pe cât de falsă, pe atât de periculoasă pentru viitorul învățământului românesc. Cred că nu greșesc afirmând că e vorba aici de lipsă de bun-simț pedagogic. Un mod greșit de gândire implică necesarmente argumente și contraargumente. Ceea ce e departe de a fi valabil în situația actuală, când n-ai cu cine polemiza, fiindcă principiile proiectului de reformă nu sunt susținute de niciun argument serios, ci doar «promovate» în fraze goale de natură propagandistică, iar propunerile concrete privitoare la toate (absolut toate!) laturile procesului de învățământ sunt contrare bunului-simț pedagogic.”

Detalii: https://romanialiterara.com/2022/11/despre-bun-simt/

Distribuie acest articol!