Ministerul Educației a publicat raportul privind starea învățământului preuniversitar din România

Foto: dreamstime

Ministerul Educației a publicat raportul privind starea învățământului preuniversitar din România pentru anul școlar 2021-2022.

Raportul arată că, în anul școlar menționat, numărul de elevi din învățământul preuniversitar a fost de 2.905,3 mii, în creștere ușoară față de anul școlar anterior. Rata brută de cuprindere școlară în toate nivelurile de educație (de la învățământul preșcolar la cel superior), ca raport din populația în vârstă de 3-23 ani, a fost de 78,1%, valoare constantă în raport cu anul școlar anterior.

În învățământul antepreșcolar au fost cuprinși peste 21 de mii de copii. Numărul copiilor înscriși în creșe în mediul rural este considerabil mai redus decât numărul copiilor cuprinși în creșe din mediul urban. În învățământul preșcolar au fost cuprinși, în anul școlar 2021-2022, 517,9 mii de copii, în creștere cu 12,7 mii de copii față de anul școlar anterior. Rata brută de cuprindere în învățământul preșcolar a crescut ușor față de anul anterior, înregistrând valoarea de 85,3%. Rata de cuprindere în învățământul preșcolar din mediul rural continuă să rămână semnificativ mai mică decât în mediul urban.

Efectivele de elevi din învățământul primar și gimnazial au cuprins 1.599,5 mii de elevi (cu 19,2 mii mai mult decât în anul școlar precedent). În anul școlar 2021-2022, rata de cuprindere în învățământul primar și gimnazial a crescut ușor (88,4%). Mediul rural continuă să rămână defavorizat în privința ratei brute de cuprindere, în special la nivelul învățământului gimnazial, unde diferențele între rural și urban ajung la valori de peste 28 puncte procentuale (72,7% rural și 101,4%urban). În anul școlar 2020-2021, rata abandonului școlar a scăzut ușor în comparație cu anul școlar anterior. La nivel general, 1,2% dintre elevii de nivel primar și gimnazial (18,4 mii de elevi) au abandonat școala.

În anul școlar 2021-2022, rata brută de cuprindere în învățământul secundar superior a fost de 84,4%, valoare în scădere față de anul școlar anterior. În anul școlar 2021-2022, aproape opt din zece elevi, înscriși în clasa a VIII-a cu un an în urmă, și-au continuat studiile la liceu, iar doi din zece s-au înscris în învățământul profesional. La nivelul anului 2020-2021, 1,6% dintre elevii de liceu au abandonat studiile, cei mai mulți dintre aceștia provenind din filiera tehnologică. În învățământul profesional, rata abandonului a scăzut ușor, în 2020-2021, față de anul școlar anterior (2,3%).

Ratele specifice de cuprindere în învățământul postliceal au păstrat valori relativ constante în ultimii ani. O pondere consistentă a tinerilor cuprinși în învățământul postliceal și de maiștri sunt din grupa de vârstă de 21 ani și peste. Rata abandonului școlar în învățământul postliceal și maiștri a înregistrat o scădere la nivelul anului școlar 2020-2021, până la valoarea de 7,%.

Raportul complet privind starea învățământului preuniversitar este disponibil AICI!

Distribuie acest articol!