Milenialii, cel mai puțin educați pentru reciclare

Milenialii (generația Y) se arată cel mai puțin interesați la noi de reciclare, după cum reiese dintr-un studiu efectuat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/) pe tema comportamentelor românilor față de reciclare și colectare selectivă.

Dintre subiecții studiului (847 de participanți la nivel național urban, metoda de cercetare CAWI – Computer Assisted Web Interview), cei mai tineri, milenialii, reciclează cel mai puțin: pondere 61%. În cea mai mare măsură selectează deșeurile seniorii pensionari (84%) și familiile moderne (76%). Tinerii profesioniști reciclează în proporție de 75%. În proporție de 21%, milenialii nu reciclează pur și simplu.

Marius Luican, CEO al companiei Reveal Marketing Research, face observația că milenialii și tinerii profesioniști, „deși sunt cei care vor experimenta cel mai mult efectele încălzirii globale, nu sunt la fel de interesați de reciclare. Aceștia cad pradă percepției greșite că pericolul este unul îndepărtat. Astfel se pot justifica rezultatele studiului din care reiese implicarea mai redusă a tinerilor, în comparație cu cea a vârstnicilor, în colectarea selectivă”.

În măsura în care colectează selectiv și reciclează, milenialii formează categoria care recurge cel mai mult la spațiile puse la dispoziție în hypermarketuri, supermarketuri, alte magazine, mall-uri: pondere 38%.

Cât privește educația eco-friendly, pentru colectare selectivă și reciclare, rolul important pentru așa ceva al brandurilor este considerat cel mai mult de către tinerii profesioniști: 88% dintre cei chestionați. Tinerii profesioniști formează și categoria cea mai numeroasă a celor care își modelează decizia de cumpărare sub influența folosirii de către companii a unor materiale reciclate: pondere 49%.

 

Distribuie acest articol!