Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat la conferința de închidere a proiectului „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”, finanțat prin Instrumentul de Sprijin Tehnic (IST) al Comisiei Europene, că țara noastră se află pe traiectoria unui învățământ preuniversitar incluziv de calitate.
„România se află în mod cert pe o traiectorie către un învățământ preuniversitar incluziv de calitate, a spus ministrul Educației. Avem o serie întreagă de măsuri îndreptate spre calitate și echitate în Legile învățământului preuniversitar și avem și un buget care să le facă realiste. Știm cu toții că avem o creștere bugetară de 56% față de 2023 și ne așteptăm ca odată cu implementarea măsurilor din legi bugetul să sprijine în continuare prin creșteri semnificative măsurile pe care ni le-am asumat cu toții.” Oficialul a reiterat angajamentul ferm al Ministerului Educației, precum și al Guvernului cu privire la creșterea atractivității profesiei didactice.
„Pe lângă creșterile salariale istorice de anul trecut și din acest an care însumează peste 50% pe medie, avem nevoie de un echilibru între creșterea calității educației, îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții, pentru că, până la urmă, tot ce facem în sistem este pentru ca fiecare copil să își poată atinge potențialul, iar asta trebuie să se traducă, indiferent de instrument, într-un rezultat vizibil la nivelul fiecărui elev”, a precizat Ligia Deca, citată de Agerpres.
În contextul în care digitalizarea devine o necesitate și nu un simplu deziderat, România a beneficiat de o serie de recomandări utile din partea OCDE în privința procesului de monitorizare, colectare de date și de utilizare a acestora în procesul de elaborare și implementare a politicilor publice, a precizat Deca.
„Nu Ministerul Educației și instituțiile din subordine, ci elevii și cadrele didactice sunt cei care trebuie să beneficieze de implementarea principalelor recomandări și concluzii din acest raport tehnic”, a precizat ministrul Educației. Aceasta a declarant că există un nou proiect deja aprobat care vizează reforma curriculară în România și care va oferi instrumente pentru a monitoriza curriculumul aplicat, nu numai pe cel teoretic.