Ligia Deca: „Planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată anual”

Ligia Deca: „Planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată annual”Toate evaluările cu caracter național care trebuie să rezulte și în planul de intervenție personalizată s-ar putea realiza digital, pentru a nu se mai ajunge în situația în care să existe discrepanțe mari între rezultatul la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu, a declarat miercuri ministrul Educației, Ligia Deca.

Aceasta a fost întrebată dacă are în vedere extinderea corectării digitalizate a lucrărilor elevilor de la evaluările de la clasele a doua, a patra și a șasea, se precizează într-un comunicat de presă.

„Planul este să avem evaluare standardizată și ea să poată fi aplicată anual. Noua lege a învățământului preuniversitar prevede această măsură. Avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru. (…) Răspunsul este da. Dorința noastră este ca toate evaluările cu caracter național și care trebuie să rezulte și în planul de intervenție personalizată să se administreze digital. De aceea pentru noi acesta a fost un an foarte important să putem vedea că poate funcționa o astfel de evaluare la scară largă și într-adevăr următorul pas este ca să avem aceste evaluări în anii anteriori examenului de evaluare națională la finalul clasei a opta, pentru a nu mai ajunge în situația în care să existe discrepanțe mari între rezultatul la Evaluarea Națională și mediile din gimnaziu”, a spus Ligia Deca în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit aceleiași surse, ministrul a mai fost întrebat dacă în programa de la limba română, la Bacalaureat și la Evaluarea Națională, pot fi introduși autori din ultimii 40 de ani, cum ar fi Mircea Cărtărescu.

„După cum știți, reforma curriculară în gimnaziu a avut loc. Există o programă de evaluare care preia din programa existentă pentru gimnaziu acele componente considerate a fi relevante pentru evaluare. Am înțeles apelul atât al elevilor, cât și al societății să avem și texte mai recente. Da, vom lua în discuție să vedem în ce măsură aceste programe de evaluare pot să fie mai aproape de experiența cotidiană a elevilor. Din ce am înțeles, în zona textelor contemporane ele sunt mai degrabă la subiectele la alegere sau la subiectele inițiale, mai puțin în zona de analiză, dar putem lua în calcul și extinderea autorilor”, a răspuns Ligia Deca, citată de Agerpres.