Lansarea negocierilor de aderare a României la OCDE, posibil punct de cotitură pentru educațieMinisterul Educației salută lansarea negocierilor de aderare a României la OCDE, anunțată de Secretarul General al OCDE, Mathias Cormann, cooperarea României cu OCDE în domeniul educației și formării profesionale fiind una dintre direcțiile majore care au contribuit la fundamentarea viziunii strategice a României în domeniu.

Astfel, prin intermediul unui comunicat remis presei, Ministerul Educației a făcut public că, încă din 2017, participă activ la reuniunile Comitetului pentru politici educaționale (EDPC) al OCDE, iar din ianuarie 2021, are o prezență activă la reuniunile Grupului Experților Naționali pentru Învățământ Superior (GNE HE). Ministerul Educației este prezent și în Comitetul Interministerial pentru coordonarea relațiilor României cu OCDE al cărui rol îl reprezintă coordonarea negocierilor și transformărilor necesare pentru admiterea României în OCDE

Ministerul Educației participă la programul PISA (Programme for International Student Assessment) – studiul comparativ internațional inițiat de către OCDE cu scopul de a măsura dezvoltarea competențelor de bază ale elevilor în citire/lectură, matematică și științe, precum si la programul TALIS (Teaching and Learning International Survey) – studiul internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli.

În egală măsură, reprezentanții Ministerului Educației au luat parte la reuniuni de lansare a rezultatelor unor studii elaborate în cadrul diferitelor proiecte ale OCDE, precum și la schimburi de idei pe teme esențiale din domeniul educației.

Apreciem că procesul de aderare a României la OCDE va aprofunda cooperarea, nu doar din perspectiva accesului la date de înaltă calitate, ci și a expertizei organizației care acoperă întreg procesul de elaborare a politicilor publice – de la diagnosticare până la implementare.

Valorile, principiile și standardele OCDE vor continua să orienteze deciziile de politici, reformele și proiectele dezvoltate la nivel național pentru un sistem de educație echitabil, de calitate, centrat pe elev și student, adaptat nevoilor societății actuale”, mai transmite ministerul”, precizează Ministerul Educației în comunicatul amintit.

 

Distribuie acest articol!