Aproape jumătate dintre profesorii participanți la un sondaj organizat de Fundația World Vision România susțin că elevii lor au pierdut considerabil din materie în pandemie. Sondajul s-a desfășurat în luna februarie și la el au participat cadre didactice din mediul rural: perioada 5-12 februarie, în 74 de școli situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie cu privire la educația remedială.
Datele furnizate de fundație precizează că în 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%. Este estimat că elevii au pierdut între 11% și 45% din materie, în pandemie. 19% dintre respondenți au indicat o pondere de 21-30%, iar 17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut în proporție de 11%-20% din materie.
Două treimi dintre profesorii care au participat la sondaj spun că e necesară realizarea unui ghid standardizat pentru educație remedială, iar patru cincimi afirmă că au în continuare nevoie de formare în domeniul educației digitale.
39% dintre respondenți au menționat nevoia de materiale igienico-sanitare, o treime dintre ei spunând că le-ar trebui materiale de protecție, iar 9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului și elevilor pentru a se respecta regulile de protecție sanitară.
80% dintre cadrele didactice din mediul rural participante la sondaj au nevoie de formare în domeniul educației digitale, 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online. Peste 60% dintre profesorii chestionați consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare. 63% afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.
În perioada în care procesul de predare s-a desfășurat în mediul online (octombrie-decembrie 2020), notele multor elevi din școlile incluse în sondaj au scăzut, în comparație cu perioada de școală anterioară. 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, 31% dintre profesori au afirmat că au scăzut.





