Jumătate dintre profesorii din mediul rural consideră că elevii au pierdut mare parte din materie în pandemieAproape jumătate dintre profesorii participanți la un sondaj organizat de Fundația World Vision România susțin că elevii lor au pierdut considerabil din materie în pandemie. Sondajul s-a desfășurat în luna februarie și la el au participat cadre didactice din mediul rural: perioada 5-12 februarie, în 74 de școli situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie cu privire la educația remedială.

Datele furnizate de fundație precizează că în 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%. Este estimat că elevii au pierdut între 11% și 45% din materie, în pandemie. 19% dintre respondenți au indicat o pondere de 21-30%, iar 17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut în proporție de 11%-20% din materie.

Două treimi dintre profesorii care au participat la sondaj spun că e necesară realizarea unui ghid standardizat pentru educație remedială, iar patru cincimi afirmă că au în continuare nevoie de formare în domeniul educației digitale.

39% dintre respondenți au menționat nevoia de materiale igienico-sanitare, o treime dintre ei spunând că le-ar trebui materiale de protecție, iar 9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului și elevilor pentru a se respecta regulile de protecție sanitară.

80% dintre cadrele didactice din mediul rural participante la sondaj au nevoie de formare în domeniul educației digitale, 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online. Peste 60% dintre profesorii chestionați consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare. 63% afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.

În perioada în care procesul de predare s-a desfășurat în mediul online (octombrie-decembrie 2020), notele multor elevi din școlile incluse în sondaj au scăzut, în comparație cu perioada de școală anterioară. 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, 31% dintre profesori au afirmat că au scăzut.

Distribuie acest articol!