Italia extinde predarea istoriei, latinei și religieiÎn școlile din Italia se preconizează intervenții în studierea unor discipline în sensul accentuării orientării către național și european. După cum arată Euractiv, ministrul educației, Giuseppe Valditara, anunță luarea unor măsuri în contextul înregistrării unor cote ridicate ale analfabetismului funcțional în Italia. Referirea este la date ale OCDE, care arată că, în proporție de 35 %, adulții italieni cu vârste cuprinse între 16 și 65 de ani au dificultăți în a înțelege texte scrise simple.

La istorie, se va pune un accent mai mare pe istoria Italiei, a Europei, a lumii occidentale. Vor fi studiate mai intens civilizațiile antice, Grecia și Roma, precum și primii ani ai creștinismului. Ministrul educației italian subliniază că istoria va fi predată ca o „știință a umanității de-a lungul timpului”, fără „suprapuneri ideologice”.

La religie, din anul școlar 2026-2027, se va introduce studiul Bibliei la ciclul primar. De asemenea, se vor studia epopeea clasică, inclusiv mitologia nordică.

Limba latină va fi introdusă ca disciplină opțională la clasele de gimnaziu.

Opoziția parlamentară a formulat critici față de aceste măsuri. În opinia unei deputate, măsurile sunt considerate „un concept de educație învechit și orientat spre interior”, guvernul fiind acuzat că folosește sistemul școlar ca „un instrument de control asupra maselor”. Totodată, deputata critică intenția de asociere a Bibliei cu mitologia.

Detalii: https://www.euractiv.com/section/politics/news/italian-opposition-slams-outdated-school-reform-plans/?utm_source=Euractiv&utm_campaign=405c47ffc0-EMAIL_CAMPAIGN_2024_03_15_11_14_COPY_13&utm_medium=email&utm_term=0_-c120410112-116873096

Distribuie acest articol!