Încheierea primei serii de Ateliere CRED – Bune practici în educație

S-a încheiat cu succes prima serie de 45 de workshop-uri naționale (din totalul de 90) cu genericul „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, cuprinse în proiectul de anvergură Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți – CRED (www.educred.ro), workshop-uri organizate în colaborare cu fiecare casă a corpului didactic din România. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Instituțiile publice partenere sunt Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), opt case ale corpului didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei inspectorate școlare județene.

Evenimentele în discuție s-au derulat în perioada 24 mai-30 iunie 2021, reprezentând activitățile aferente anului școlar 2020-2021, înscrise în cadrul subactivității A4.3 – Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea curriculumului național. Au participat aproximativ 2250 de persoane: personal didactic din învățământul preuniversitar primar și gimnazial – dezvoltatori de
curriculum (inclusiv în format digital), autori de manuale școlare și de alte materiale didactice (inclusiv în format digital), reprezentanți ai partenerilor sociali etc.
La finalul primei serii, organizatorii conchid: „Suntem bucuroși că am întâlnit și am avut aproape atât de multe persoane implicate, mai ales cadre didactice preocupate să evolueze permanent, să răspundă nevoilor copiilor și școlii de astăzi, să facă parte activ dintr-o comunitate și să împărtășească ideile și activitățile creative descoperite și puse în practică la clasă. Atelierele CRED au respectat reglementările legale privind prevenția, în contextul epidemiologic actual. Conceptul fiecărui eveniment este interactiv și s-a urmărit valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie. De asemenea, formatul a facilitat reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare”.

Proiectul Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți – CRED este definit ca „un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc și vizează învățământul primar și cel gimnazial. CRED este, totodată, parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii”.

Distribuie acest articol!