16 decembrie 2023Meridiane

În Liban, un sfert dintre familii nu-și pot trimite copiii la școală

În Liban, peste un sfert dintre familii nu-și trimit copiii la școală din cauza violențelor din sudul graniței cu Israelul, precum și din cauza crizei economice. Ponderea este în creștere față de anul trecut, când 18% dintre familiile libaneze se aflau în această situație. Din 2019, moneda națională libaneză a pierdut 98% din valoare.
După cum atrage atenția UNICEF, „crizele persistente care se agravează în Liban au un impact devastator asupra copiilor din întreaga țară, privându-i din ce în ce mai mult de educație și forțându-i pe mulți dintre ei să muncească”.
Situația economică „subminează copilăria a sute de mii de copii, prin crize multiple pentru care ei nu sunt responsabili”, semnalează reprezentantul UNICEF în Liban Edouard Beigbeder.
O altă cauză majoră a abandonării școlii, constată UNICEF, o constituie războiul dintre Israel și Hamas din Gaza, în context având loc ciocniri armate între cele două părți aflate în conflict la granița libanezo-israeliană, ceea ce afectează și sectorul educației.
Un raport al UNICEF citat de Agerpres arată că, de la începutul lui octombrie, „zeci de școli din sudul Libanului au fost închise, afectând peste 6.000 de elevi”, precum și că „prezența este minimă în unitățile încă deschise”.
Sub aspect emoțional, același raport semnalează că „privațiunile și incertitudinea îi lasă pe copii înfometați, anxioși sau deprimați”. În aproximativ 38% dintre gospodării au fost înregistrate declarații potrivit cărora copiii sunt anxioși, cu o indicare în proporție crescută la 46% în regiunile sudice de lângă granița cu Israelul și la aproape 50% în legătură cu copiii refugiați palestinieni.
UNICEF subliniază că le-a cerut autorităților libaneze „să ia măsuri ferme pentru a sprijini, proteja și furniza servicii esențiale tuturor copiilor”.

Distribuie acest articol!