Impact economic global de durată al închiderii şcolilor în pandemie

Școala făcută online a dus la scăderea nivelului general de pregătire a elevilor și studenților și consecințele se vor vedea în timp și vor avea un impact negativ de durată în economiile statelor, estimează Fondul Monetar Internațional (FMI). Analiza în acest sens, citată de AFP, preluată de Agerpres, are la bază cercetări ample făcute asupra sistemelor educaționale și economice din ţări ale grupului G20. Evaluările au vizat categorii largi de persoane cuprinse în procesul de educațe și formare: elevi din ciclul primar, elevi de nivel gimnazial, elevi de liceu, studenţi. Rezultatele au arătat că practicarea în timpul pandemiei pe scară largă a învățământului online a generat acumulări și rezultate școlare diminuate în țări precum India, Germania, Regatul Unit, Brazilia, Statele Unite ale Americii, țări în care unele instituţii și unități de învățământ au fost închise mai mult de un an.
FMI atrage atenția că elevii și studenții de astăzi vor reprezenta aproape 40% din populaţia de vârstă activă în economiile G20 decenii întregi de-acum încolo. Consecințele previzibile sunt sintetizate astfel de către experții FMI: „Dacă aceste pierderi în învăţâmânt nu sunt compensate, elevii și studenţii afectaţi ar putea înregistra o scădere a veniturilor lor pe viaţă.”

Distribuie acest articol!