Hub educațional și de creativitate într-o școală ruralăLa Școala Gimnazială Nr. 1 din comuna Curcani, județul Călărași, Asociația Zi de Bine a inaugurat laboratorul „Chimia Binelui”, cu rol de hub educațional și de creativitate, „un loc de inspirație pentru elevi și cadrele didactice”, realizat din „necesitatea urgentă de a contracara deficitul de acces la educație de calitate în mediul rural”. Susținători în realizare au fost partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine, Lidl România, Grupul E.ON România, UniCredit Bank și Leroy Merlin.

La inaugurare au fost prezenți Barbu Valentin – prefectul județului Călărași, Roxana Pațurcă – inspector școlar general, Nicușor Călin – inspector școlar general adjunct, Silvia Toza – inspector școlar de chimie-fizică, Radu Szekely – expert în educație, Cătălin Bîrsan – expert OI, Ministerul Educației, Dragoș Iliescu – CEO Brio, Evelina Necula – cofondator Kinderpedia.

Rezultate remarcabile în ceea ce privește performanțele la învățătură ale elevilor

Viforel Dorobanțu, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1, din comuna Curcani, județul Călărași: „În ultimele rapoarte PISA, nu stăm deloc bine la rezultatele pe științe. Teama aceasta de științele exacte o putem spulbera doar printr-un demers didactic adaptat vremurilor, în care experimentul, gândirea critică să fie cât mai prezente! Inițiativa ZDB de a crea un hub educațional pe științe vine ca o mănușă pe unul din dezideratele pentru care am devenit școală-pilot: acela de a aduce educația științifică în zona de confort a elevilor, știut fiind că noi am coborât studiul fizicii de la clasa a VI-a la clasa a V-a și studiul chimiei de la clasa a-VII-a la a VI-a.”

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine: „Suntem încântate să anunțăm inaugurarea Laboratorului Chimia Binelui la Școala Gimnazială Nr. 1 din comuna Curcani. Acest laborator nu este doar un spațiu de experimentare științifică, ci și un loc în care elevii și profesorii se vor putea dezvolta într-un mod inovator și creativ. Proiectul Chimia Binelui reprezintă un pas esențial în direcția corectă pentru a depăși provocările educaționale din mediul rural. Acest laborator va reprezenta un mijloc vital pentru îmbunătățirea accesului la cunoaștere și dezvoltarea abilităților științifice ale elevilor. În plus, abordarea inovatoare a acestei școli a dus deja la rezultate remarcabile în ceea ce privește performanțele la învățătură ale elevilor.”

Laboratorul, așa cum îl descriu creatorii lui, are „mobilier adecvat, catedră cu blat special, cu grosime de 12 mm, rezistent la substanțe chimice, mese cu chiuvetă cu robineți anti-acid și prize electrice 220 V, bancuri pentru elevi, dulapuri de depozitare pentru materialele didactice, halate de laborator pentru copii și profesori, kituri de eprubete și substanțe necesare experimentelor. La lansare, copiii au avut  parte de lecții interactive, demonstrații practice, experimente din fizică, chimie și biologie.

Județul Călărași se află pe unul dintre ultimele locuri în România din punct de vedere al notelor primite de elevi la evaluarea națională. Cu toate acestea, începând cu anul școlar 2021-2022, Școala Gimnazială Nr. 1 din comuna Curcani a fost desemnată școală-pilot, devenind astfel prima instituție de învățământ rural în care întreg procesul de predare-învățare pentru clasa a V-a a fost personalizat pe propunerile de modificare a curriculumului la nivelul școlii.

Transformarea educațională, proces la care s-a angajat din 2021 școala din Curcani, a presupus o revizuire integrală a modului de predare-învățare. Profesorii au adoptat o tehnologie modernă, renunțând la catalogul tradițional în favoarea tabletelor, telefoanelor și laptopurilor. Acest lucru a oferit părinților posibilitatea de a monitoriza evoluția copiilor în timp real, primind notificări instant în caz de absență sau notare.

În plus, tezele au fost înlocuite cu portofolii semestriale în format digital, sub forma prezentărilor CapCut, a videoclipurilor scurte sau a posterelor”.

Distribuie acest articol!