În vreo zece ani, până în 2034, Generația Z (oameni născuți cam din 1997 până spre 2012) va reprezenta aproximativ 40% din forța de muncă, „ceea ce face esențială adaptarea organizațiilor la preferințele acestei generații”, semnalează studiul „Most Wanted Employers 2024”, realizat de agenția de cercetare MKOR. Studiul arată că, în proporție de 93%, persoanele din Generația Z optează să lucreze într-o organizație privată: „Tinerii din această generație aduc noi priorități în peisajul angajatorilor, acordând o importanță crescută reputației companiei și oportunităților de dezvoltare. Mai conectați la brandingul angajatorilor prin social media, ei evaluează nu doar pachetul salarial, ci și imaginea și valorile companiei. Adaptarea la aceste preferințe devine esențială pentru succesul organizațional pe termen lung”.
Cei mai doriți angajatori, în domeniile profesionale cele mai solicitate, sunt, în IT și în tehnologie, Google și Microsoft și, în retail, Dedeman și eMag.
În orientarea spre un angajator sau altul, decisive rămân salariul și beneficiile (indicate ca atare cu o pondere de 33%), dar, în același timp, studiul la zi arată că 1 din 5 angajați consideră mediul de lucru și cultura organizațională decisive în alegerea angajatorului.
Odată trecute restricțiile impuse de pandemie, „doar 6% dintre angajați consideră flexibilitatea importantă în alegerea unui job. Aceasta contează mai degrabă contextual, de exemplu, mai mult în cazul femeilor care pot astfel jongla cu mai multe responsabilități”.
Cori Cimpoca, fondatoarea agenției MKOR: „Datele oferă o imagine clară a unei piețe a muncii în plină transformare. Angajatorii care vor reuși să se adapteze la aceste noi preferințe, oferind nu doar salarii competitive, ci și un mediu de lucru pozitiv și oportunități de dezvoltare, vor fi cei care vor atrage și reține cele mai bune talente în anii următori.”
Detalii: https://mkor.ro/studii/studiu-mkor-most-wanted-employers-2024/