„Fruntașii” Europei la abandon școlar și analfabetism funcțional

„Fruntașii” Europei la abandon școlar și analfabetism funcțional
Foto: Guvernul României

Comitetul Interdepartamental pentru Dezvoltare Durabilă condus de prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a analizat stadiul implementării Strategiei naționale pentru dezvoltare durabilă a României 2030.

Din setul de 17 indicatori de dezvoltare durabilă urmăriți la scară europeană în orizontul anului 2030 (cum sunt consumul de energia, combaterea sărăciei, prevenirea obezității etc.), rata de părăsire timpurie a școlii este indicatorul care situează în acest moment România la un nedorit nivel de 15%.

Consilierul de stat László Borbély, coordonatorul Departamentului de Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului, a făcut o prezentare a stadiului îndeplinirii de către țara noastră a indicatorilor pe care îi urmărește în raport cu celelalte state europene.

Semnalând, pe baza datelor Eurostat, că sub aspectul indicatorului educației ne găsim la coada ierarhiei europene, din cauza abandonului școlar, consilierul de stat László Borbély a semnalat: „Avem 15% rata de părăsire timpurie a școlii; deci, părăsesc și nu termină școala 15%. Suntem, din păcate, «fruntași» și în ceea ce privește analfabetismul funcțional”.

În aceste condiții, László Borbély a subliniat importanța noii legislații a educației, aflate în dezbatere publică. Protecția mediului este unul dintre obiectivele de bază vizate prin viitoarea legislație. Consilierul de stat a atras atenția asupra accentuării unei educații bazate „pe schimbări climatice, pe mediu, pe dezvoltare durabilă”.

O altă direcție de perspectivă a dezvoltării durabile urmărite prin legile viitoare ale educației, a spus consilierul de stat, este reprezentată de învățământul dual, cu efecte benefice așteptate pe piața muncii: „Învățământul dual înseamnă să îi dai o șansă elevului să știe cam ce va face după ce termină școala, dacă optează pentru o anumită meserie. Trebuie să fie atrase companii private, care să asigure locuri de muncă.”