Formarea continuă, o nevoie în creștere

FLORIN ANTONESCU

Dezvoltarea personală, perfecționarea și puterea se dovedesc nevoi în creștere ale oamenilor de la noi în condițiile din perioada ultimelor luni, după cum arată cel mai nou studiu al companiei Reveal Marketing Research (reveal.ro) cu tema „Românii AZI”, definit ca „un instrument dezvoltat intern care ne oferă o viziune macro, la nivel național pe ceea ce înseamnă emoțiile din spatele deciziilor raționale de consum ale românilor”.

Din datele communicate de Reveal Marketing Research în urma cercetării la nivelul lunii mai, este de reținut în contextul de față cu precădere creșterea de la o lună la alta a nevoii de dezvoltare personală: de peste trei ori, de la o pondere de 5% în aprilie la o pondere de 17% în mai. Stima de sine și integrarea apar de asemenea ca resimțite cu acuitate în creștere semnificativă: 21% de la 6%, respectiv 16% de la 4%. Într-o măsură sunt exprimate ca necesități crescute perfecționarea și puterea: de la 5% în aprilie la 8% în mai.

Tinerii preocupați de carieră se declară în cea mai mare măsură mulțumiți de starea lor de spirit generală: în proporție de 18% se declară foarte mulțumiți,față de 14%, ponderea la nivel național. Aceiași tineri se situează peste medie la cumpărături pentru nevoi de bază: 51% dintre subiecți, față de 41% la nivel național.

Tinerii fără partener rezultă a forma categoria celor mai plictisiți concetățeni: 49% declarați ca atare, față de 39% ponderea la nivel național.

În ansamblu la nivelul populației, rezultă că au crescut oboseala și plictiseala (38% declarate în mai, față de 27% în aprilie), relaxarea și liniștea se mențin la același nivel scăzut (4% în mai, 3% în aprilie), cam la fel rămân și motivația și bucuria (7% în mai, 10% în aprilie), au scăzut întrucâtva, dar se mențin nervii și furia (51% în mai, 60% în aprilie).

Cercetarea întreprinsă de Reveal Marketing Research are la bază metoda CAWI (computer assisted web interview), aplicată la nivel național urban pe 1010 respondenți (în aprilie și mai), cu marjă de eroare de +/-3%.