S-a încheiat ediția 2021 a Festivalului Național al Cărții pentru Copii Bucuria Lecturii, unul dintre demersurile de profil remarcabile prin cuprinderea spațială și temporală. Se desfășoară de 17 ani, practic, pe toată durata semestrului al doilea din anul școlar, din februarie până în iunie, fiind o inițiativă proprie a Federației Internaționale a Comunităților Educative Secțiunea România (FICE România), organizație recunoscută la nivel de UNESCO și ECOSOC. Este o veritabilă mișcare dedicată educației și cunoașterii prin mijlocirea cărții și lecturii, prin care sunt valorificate creativitate și originalitate și se acumulează învățătură. Particpanții – elevi și preșcolari, îndrumați de cadre didactice și părinți, susținuți de scriitori, editori, bibliotecari, administrație locală – iau lectura drept punct de pornire pentru exprimări personale, și cu mijloacele scrisului, și cu cele ale altor forme artistice care pot deveni conexe.
La ediția din acest an au participat 1.750 de elevi, de la clasa pregătitoare la liceu, din 370 de școli gimnaziale și licee, precum și 200 de preșcolari. După talent și pricepere, mulți au obținut premii pentru legăturile pe care au știut și au putut să le facă între ceea ce citesc și propriile disponibilități creatoare, prin încercări literare, prin plastică, teatru, muzică etc. Premiile speciale, care poartă numele profesorului și scriitorului Tudor Opriș (1926-2015), descoperitor și promotor de talente literare de-a lungul timpului, au fost obținute de Liceului Teoretic Ovidius din Constanța, pentru promovarea lecturii în rândul elevilor și de Liceului Tehnologic Sfântul Dimitrie din comuna Teregova, județul Caraș-Severin, pentru susținerea și îndrumarea celor mai tineri cititori.
Constituind în mod specific și un cadru pentru schimb de experiență, idei și bune practici profesioniste în educația și formarea pentru carte, lectură și cunoaștere, festivalul Bucuria Lecturii a avut ca moment de referință la încheierea ediției actuale dezbaterea „Încurajarea lecturii – o provocare a școlii în era tehnologiei”. S-au reunit reprezentate în dezbatere învățământul preuniversitar și mediul academic, lumea literaturii și a îndrumării în universul ei, administrația publică locală susținătoare a accesului la carte.