Fenomenul de burnout ia amploare în rândul profesorilor

Un sondaj realizat de Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică (CJAP) din cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Suceava evidențiază faptul că peste 40% dintre cadrele didactice din acest județ resimt oboseală cronică și epuizare emoțională, având nevoie de mai mult timp pentru a se odihni, în cadrul a cca un sfert din numărul total al profesorilor suceveni.

Astfel, potrivit unui comunicat de presă remis luni, 1.384 de profesori din învățământul preuniversitar sucevean au răspuns la sondaj, timp de șapte zile.

Rezultatele sondajului mai arată, de asemenea, că peste 65% dintre profesorii respondenți depun mai mult efort în ultima perioadă pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu, în vreme ce peste 80% din ei își doresc, în continuare, să se informeze și găsesc aspecte noi și interesante în munca lor.

Potrivit sondajului, este, însă, îngrijorător faptul că aproape jumătate dintre profesorii suceveni (peste 40%) resimt oboseală cronică și epuizare emoțională, având nevoie de mai mult timp pentru a se odihni. „Oboseala cronică ar putea fi unul dintre motivele pentru care aproape un sfert dintre profesori reușesc mai greu să comunice eficient cu colegii de cancelarie, acestui efect adăugându-i-se și renunțarea de către aproape jumătate dintre profesorii respondenți la hobby-urile și întâlnirile cu prietenii din lipsa timpului“, se precizează în comunicatul de presă. Există însă și vești bune legate de profesori: aproape 80% dintre ei găsesc motive de bucurie privind spre rezultate pe care le obțin în activitatea didactică, drept care sunt puțini cei care vorbesc negativ despre munca la clasă. Rezultatul care ar putea pune pe gânduri specialiștii este acela că epuizarea emoțională este resimțită la serviciu de 41% dintre profesorii respondenți, epuizare care ar putea constitui și cauza pentru dificultățile de concentrare resimțite de 33% dintre profesori“, se mai precizează în comunicat.

Potrivit sondajului, rezultatele se pot constitui într-un semnal de alarmă atât în ce îi privește pe profesorii care au răspuns la întrebări, cât și în ce îi privește specialiștii care au frut să știe care este incidența fenomenului de burnout în rândul profesorilor.

„Cu siguranță este necesar un studiu mai amplu care să răspundă la întrebări legate de locul de muncă de alte fenomene ce conduc la apariția burnout-ului. Un lucru este cert. De starea de bine a profesorului depinde și starea de bine a elevului și în final poate depinde și starea de bine (sănătatea mintală) a unei nații întregi“, se mai spune în comunicatul citat de AGERPRES.

Distribuie acest articol!