16 septembrie 2024Actualitate

Evenimente pentru tinerii din Europa în campania „Time to Move”Rețeaua europeană de informare pentru tineret Eurodesk anunță lansarea campaniei anuale „Time to Move”, care își propune „să conecteze tinerii la cele peste 3.000 de puncte de informare Eurodesk disponibile în toată Europa, prin activități nonformale”.

Audrey Frith, director al Eurodesk: „Nu mulți tineri știu că există mii de programe disponibile pentru ca ei să învețe, să facă voluntariat sau să lucreze în străinătate. Time to Move este o modalitate de a ajunge la ei și de a le spune că programe precum Erasmus+ sau Corpul European de Solidaritate sunt și pentru ei.”

Alexandra Duică, coordonator național Eurodesk, ANPCDEFP: „Time to Move este o oportunitate excelentă pentru ca tinerii din România să descopere oportunități de implicare și participare la nivel european. Un grup țintă important pentru membrii rețelei de multiplicatori Eurodesk România este constituit din tinerii cu oportunități reduse, precum și NEETs (Not in Education, Employment, or Training) care ar putea beneficia de participarea la proiecte de mobilitate în scop educațional pentru a-și dezvolta competențele.”

Inițiatorii subliniază că, „pe parcursul lunii octombrie, rețeaua Eurodesk va organiza evenimente informative pentru tinerii din toată Europa și nu numai. Aceste evenimente au loc în paralel cu derulare unei campanii digitale constând din întâlniri online, concursuri și jocuri, cu scopul de a-i informa pe tineri despre diferitele moduri prin care pot explora Europa și pot obține sprijin, inclusiv financiar, pentru proiectele lor de mobilitate.

Această ediție este una specială, deoarece Eurodesk sărbătorește cea de-a 10-a aniversare a campaniei, un semn clar al angajamentului nostru continuu de a împuternici tinerii pentru a se implica în mod activ la nivel european.

Campania din acest an se va concentra pe subiecte foarte importante pentru tinerii europeni, precum:

  • Învățarea și explorarea Europei și prieteniile internaționale;
  • Participarea tinerilor și democrația;
  • Voluntariatul și solidaritatea;
  • Creșterea capacității de inserție profesională;
  • Cetățenia activă și sustenabilitatea;
  • Sănătatea mintală și șocul cultural.

O nouă platformă online dedicată campaniei a fost deja lansată și este disponibilă inclusiv în limba română. Pe această platformă tinerii vor putea găsi activități în apropierea lor, prin intermediul unei hărți online interactive, care le va permite să caute evenimente în funcție de locul, tematica, formatul sau data acestora. De asemenea, tot aici tinerii vor putea găsi informații despre două noi provocări online: o provocare social media și un concurs de design de tricouri, lansate de Eurodesk, în cadrul cărora pot lua parte pe parcursul lunilor septembrie și octombrie și pot câștiga premii. Pe lângă acestea, în cadrul campaniei va fi lansată și o nouă serie Talkative Thursday, ce va consta în 4 întâlniri online ce vor avea loc în fiecare joi din luna octombrie și vor avea ca invitați foști participanți la programele europene de mobilitate.

În România, campania se va desfășura la nivel național, prin intermediul biroului Eurodesk România, parte a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale – ANPCDEFP, cu sprijinul rețelei naționale de multiplicatori, formată din 24 de membri care activează atât în instituții publice, cât și în organizații neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniul informării tineretului. În 2023 rețeaua de multiplicatori Eurodesk România a organizat peste 100 de evenimente în cadrul campaniei Time to Move, ajungând la peste 3.000 de tineri și plasând România pe locul IV în clasamentul european în ceea ce privește numărul de evenimente organizate”.

Detalii: rezultatele ediției Time to Move 2023 sunt disponibile aici

Distribuie acest articol!