Elevii din Comunitatea ONedu România: „Ne dorim un plan și o asumare publică a Ministerului Educației cu măsuri pentru digitalizarea educației”Comunitatea de elevi ONedu România care susține digitalizarea învățământului solicită Ministerului Educației să adopte o strategie în vederea digitalizării  educației din România, pornind de la munca depusă deja în strategia SMART-Edu. Cererea vine la o zi după lansarea raportului final al proiectului „România Educată”.

Potrivit ONedu, raportul nu cuprinde multe dintre propunerile făcute de organizațiile non-guvernamentale și experții consultați în cadrul strategiei SMART-Edu, în ciuda declarațiilor din spațiul public privind introducerea strategiei în raport. Counitatea ONedu mai spune, prin intermediul unui comunicat, că lipsa unui plan concret în vederea inițierii procesului de digitalizare a sistemului de educație va avea drept consecință absența coerenței proiectelor naționale.

„Bunele practici și soluțiile există deja în Uniunea Europeană, iar România trebuie doar să adapteze practicile la nevoile educației românești și să unească mai multe idei formulate de partenerii de consultare. Strategia pe care Ministerul ar trebui să o realizeze trebuie să fie în concordanță cu raportul România Educată și strategia la nivel european pentru digitalizarea educație”, afirmă elevii din ONedu România.

De asemenea, ei atrag atenția asupra ne-educării populației în ceea ce privește procesul de digitalizare a învățământului preuniversitar, acesta fiind deseori confundat cu școala online. „Majoritatea persoanelor, mai spune ONedu România,   consideră că digitalizarea educației înseamnă desființarea instituțiilor școlare și utilizarea platformelor de comunicare ca metodă de predare și evaluare a materiei, lucru complet fals. Astfel, digitalizarea se va produce forțat, fără cooperare din partea actorilor educaționali. Nu ne dorim acest lucru sub nicio formă, astfel că este necesară colaborarea tuturor – instituții publice, organizații și persoane influente – pentru a educa nevoile de cunoaștere ale societății.”

„Ne dorim un plan și o asumare publică a Ministerului Educației, în special din partea Ministrului Educației, cu măsuri pentru digitalizarea educației, a declarat Andrei Corneliu Felecan, vicepreședinte al Comunității ONedu România. Ideile spuse în public într-un mod destructurat de către ministru, nu conduc la un plan concret. Orice reformă, care se tot vehiculează în ultimul timp, pornește cu un plan detaliat, la care contribuie și societatea civilă. Idei există, trebuie doar să le punem în aplicare!”

Distribuie acest articol!