Educație și formare în domeniul manichiură și make-up

Formării de specialiști, antreprenori, viitori proprietari de saloane de înfrumusețare, le sunt dedicate programele de educație Beautyprenor și Mastery, lansate de compania Stailer. Cele două programe oferă informații și instrumente validate pentru a-i ajuta pe antreprenori și specialiști să-și dezvolte abilitățile și cunoștințele necesare dezvoltării unei afaceri sau cariere în domeniul saloanelor de înfrumusețare.

Necesitatea educației și formării în această direcție este dată de lipsa oamenilor calificați profesional, cu precădere în domeniile manichiură și make-up. Una dintre cauzele deficitului de personal este identificată în lipsa abilităților de recrutare.

Efectele lipsei de educație antreprenorială

Lipsa personalului calificat din cauza muncii la negru, încasările reduse din extrasezon și accesul limitat la digitalizare sunt cele mai importante probleme cu care se confruntă antreprenorii din industria beauty în 2023. Andrei Ursachi, CEO și cofondator Stailer, semnalează că „în 2023 nu mai poți opera o afacere fără să folosești tehnologia, mai ales în cazul unui salon de înfrumusețare sau barbershop. Devine foarte greu să crești o afacere dacă încă îți gestionezi salonul cu pixul și foaia. Problemele antreprenorilor proprietari de saloane au la bază lipsa de educație antreprenorială”.

Platforma Stailer reamintește că în 2022 a generat saloanelor partenere „venituri de 5,5 milioane de euro prin programările online, în creștere de zece ori față de veniturile din 2021 (550.000 euro). Numărul de utilizatori ai aplicației Stailer a ajuns la 91.623 la finele anului 2022, în creștere cu 488% față de sfârșitul anului precedent (15.513)”.

Educație continuă pentru creșterea veniturilor și construirea unei cariere de succes

Sub aspectul cerințelor de educație și formare, inițiatorii celor două programe consideră că „antreprenorii români sunt pasionați de frumusețe, de a fi efectiv in salon. Ceea ce se poate datora faptului că afacerea nu poate funcționa fără prezența lor fizică în salon. În realitate, salonul poate să funcționeze fără prezența lor fizică dacă investesc în educația lor și a profesioniștilor, implementează sisteme de digitalizare și își definesc obiective clare.

În egală măsură, stiliștii au înțeles că au nevoie de educație continuă pentru a-și crește veniturile și pentru a-si construi cariere de succes. Foarte mulți dintre stiliști se bazau exclusiv pe traininguri orientate strict tehnic, spre exemplu, să învețe să vopsească, să tundă sau să machieze. În realitate, profesioniștii au nevoie să deprindă multe alte abilități, precum comunicare și relaționare cu clientul, educație financiară și chiar cum să-și construiască un brand personal.

Specialiștii din industria de înfrumusețare se confruntă tot mai mult cu nevoia de a-și crește veniturile, mai ales în contextul economic actual, și cu dorința de a-și crește libertatea financiara. Nevoia de a-și construi un brand personal apare de cele mai multe ori la profesioniștii care au 4-5 ani de activitate în domeniu și vor să se simtă recunoscuți pentru munca lor, atât de către clienți, cat și de ceilalți colegi de breaslă. Pentru a obține un grad mai ridicat de libertate financiara, în special angajații și antreprenorii cu peste 10 ani de experiență caută metode noi prin care să genereze venituri suplimentare în mod pasiv, spre exemplu cursuri de formare profesională”.

Distribuie acest articol!