Începutul anului şcolar care se apropie are în orar inclusiv o lecţie imensă de educaţie pentru curăţenie: inițiativa World Cleanup Day, pe 15 septembrie 2018, lansată de organizaţia Let’s Do It, Romania! Este o lecţie absolut practică şi activă, care‑şi propune să atragă un milion de participanţi din toată ţara. Aşa se şi cheamă:
„1 milion de români la curăţenie pe 15 septembrie – World Cleanup Day“. Acţiunea se desfăşoară concomitent la nivel global, în 150 de țări, cu obiectivul de a angrena
5 la sută din populaţia lumii.
Înscrierile pentru participare sunt în toi, pe www.letsdoitromania.ro. Prin aplicația World Cleanup, care conţine harta zonelor cu deşeuri din toată ţara, cine se înscrie poate să‑și aleagă zona pe care vrea s‑o curețe. Aplicația poate fi descărcată gratuit din AppStore sau GooglePlay. Cine semnalizează chiar el o zonă invadată de gunoaie poate să câştige un premiu, dintre laptopuri, smartphone‑uri, excursie pentru două persoane.
Tradiţia de câţiva ani a unor asemenea acţiuni cu valenţe educative derulate de Let’s Do It, Romania! arată că vreo 797.000 din cei 1.400.000 de voluntari mobilizaţi până acum sunt elevi. Ministerul Educației Naționale, prin inspectoratele şcolare, este unul dintre partenerii de bază ai actualei campanii. Partenerul principal al campaniei este Kaufland România, care susține organizația din 2010. Un partener esenţial este Ministerul Mediului. Diversitatea partenerilor instituționali este semnificativă pentru receptivitatea faţă de o asemenea acţiune: Ministerul Apelor și Pădurilor, Ministerul Turismului, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ și Antreprenoriat, Jandarmeria Română, Administrația Națională a Penitenciarelor, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România, Asociația Municipiilor din România. (F.A.)

Distribuie acest articol!