Având in vedere situaţia creată la Şcoala Gimnazială I.L. Caragiale, din Piteşti, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii au făcut publice mai multe precizări. O echipă mixtă formată din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi ai Ministerului Muncii s-a aflat luni, 24 octombrie 2016, la Piteşti, pentru a evalua în teren măsurile luate la nivelul şcolii, al Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş şi al DGASPC Argeş, în vederea integrării elevului aflat în discuţie. S-au purtat discuţii cu reprezentanţi ai inspectoratului şcolar, ai Centrului Judeţean pentru Resurse Educaţionale, ai DGASPC, ai conducerii şcolii şi ai corpului profesoral.
Astfel, în urma evaluării situaţiei, au fost făcute mai multe recomandări, printre care: o adaptare reală a programei şcolare la nevoile elevului, implicarea CJRAE în monitorizarea situaţiei şi consilierea profesorilor de la clasă, accentuarea dialogului cu familia, în sensul implicării acesteia şi al asigurării unui ambient favorabil integrării şi dezvoltării elevului. Reprezentanţii celor două ministere au insistat asupra eforturilor care trebuie făcute de şcoală pentru integrarea copilului, profesorii fiind încurajaţi să ceară sprijinul specialiştilor pentru gestionarea situaţiilor.
Ministerul Educaţiei solicită Inspectoratului Şcolar al Judeţului Argeş o monitorizare permanentă a evoluţiei elevului şi implicarea necondiţionată pentru integrarea elevului. Mai mult, Ministerul Educaţiei va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, în anul şcolar 2016-2017, să pună accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educaţie incluzivă.
În sensul mai larg al educaţiei şi incluziunii copiilor cu nevoi speciale, cele două instituţii guvernamentale consideră că este nevoie de un efort susţinut pentru ca şcoala să poată asigura un ambient optim în vederea valorificării unicităţii fiecărui copil.
Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice consideră legitime interesele reprezentanţilor societăţii pentru luarea tuturor măsurilor astfel încât educaţia şi sistemul de protecţie socială să asigure condiţiile necesare incluziunii elevilor cu nevoi speciale. În egală măsură, conducerile celor două instituţii condamnă atitudinea intolerantă şi discriminatorie în raport cu situaţia elevului G.I.R. şi atrag atenţia că astfel de reacţii nu pot fi o soluţie în nicio situaţie de acest gen şi creează premisele unor comportamente discriminatorii în rândul tinerei generaţii. (sursa: MENCS)