Inovația este asociată în cea mai mare măsură cu tehnologia avansată (în proporție de 55%), cu creativitatea (51%) și cu eficiența (43%) de către participanții la prima ediție a barometrului anual „Inovația în Prim-Plan”, realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, în colaborare cu Leroy Merlin, lider european al pieței de bricolaj și cu compania specializată în livrări rapide LivratAzi.ro.
Studiul arată că domeniile cu cea mai mare nevoie de inovație sunt regăsim educația și formarea profesională (indicate în proporție de 44%), sănătatea și industria farmaceutică (42%), Energia și utilitățile (35%). Inovația este asociată cel mai mult cu tehnologia avansată (indicate în această asociere de 55% dintre respondenții sondajului).
În proporție de 79%, participanții la sondaj se declară interesați să folosească produse și servicii inovatoare; 78% le consideră o oportunitate de economisire și de creștere a eficienței.
Barometrul arată că „persoanele peste 55 de ani cu o experiență mai mare asupra evoluției tehnologice tind să asocieze inovația cu creativitatea (64%), percepând-o ca pe o abilitate de a depăși convenționalul, în timp ce tinerii între 18-30 de ani, care au fost expuși constant la tehnologie și schimbări rapide, pun mai mult accent atributul adaptabilitate al inovației (25% comparativ cu 18% total eșantion). Studiul evidențiază că 82% dintre cei chestionați sunt de acord că inovația îmbunătățește accesul la educație și informații.
Principalele beneficii ale produselor inovatoare sunt indicate a fi confortul adus (80%), economia de timp (77%) și eficiența mai mare față de produsele tradiționale (71%).
Marius Luican, director general, Reveal Marketing Research: „Inovația reprezintă un angajament atât pentru succesul companiilor, cât și pentru progresul întregii societăți. Românii văd în inovare o sursă de confort, eficiență și optimizare a costurilor, iar faptul că 8 din 10 români se declară interesați să folosească produse și servicii inovatoare demonstrează impactul real și pozitiv pe care aceste soluții îl au asupra vieții de zi cu zi.”
Oana Constantin, Lider Brand & Customer Insights Leroy Merlin România: „La Leroy Merlin, inovația și digitalizarea joacă un rol esențial în definirea experienței clienților noștri. Ne ghidăm fiecare acțiune având clientul în centru și investim constant în studii și analize pentru a înțelege mai bine nevoile și așteptările sale. Barometrul Inovația în Prim-Plan ne oferă informații valoroase despre cum putem adapta și îmbunătăți soluțiile noastre, astfel încât să răspundem cât mai relevant cerințelor actuale ale românilor.”
Acesta este studiul nr. 190 elaborat de Reveal Market Resources, „un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România”. Studiul a fost realizat în perioada 24.02-03.2025, pe un eșantion de 1005 respondenți, eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet, din mediul urban. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.