Educația copiilor îi costă cel mai mult pe părinți din toate câte înseamnă creșterea unui copil, indicată pe primul loc din acest punct de vedere în proporție de 72% dintre participanții la nou studiu derulat de compania pentru cercetare de piață Reveal Marketing Research. Studiul „și-a propus să afle mai multe detalii despre motivațiile, percepțiile și sentimentele românilor cu privire la rolul de părinte, precum și a provocărilor asociate creșterii copiilor în societatea modern”. După educație, cele mai costisitoare aspecte în creșterea unui copil rezultă a fi hainele și încălțămintea (66%), alimentația (59%) și activitățile extrașcolare (53%). Activitățile extrașcolare sunt declarate mai costisitoare de către părinții cu venituri mari.
Studiul arată că 56% dintre părinții respondenți „declară că dinamica familiei s-a îmbunătățit odată cu apariția copiilor, în timp ce 28% consideră că aceasta s-a înrăutățit”.
A avea doi copii este declarată drept situația ideală de către 65% din participanții la studiu. 12% declară că ar prefera să aibă un singur copil.
Studiul sugerează că „tot mai mulți tineri amână decizia de a deveni părinți”. Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au copii în proporție de 29%. Între 25 și 34 de ani, ponderea părinților este de 54%. Factorii care determină decizia de a avea sau nu copii rezultă a fi dorința personală de a avea copii (46%), stabilitatea financiară (27%), starea de sănătate (24%), cariera și dezvoltarea personală (17%).
Studiul s-a desfășurat online în perioada 20.05-24.05.2024 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.