Teach for Romania a lansat EDU START (www.edu-start.ro), primul instrument de testare a abilităților socio-emoționale la elevi, în context școlar. Inițiativa este dezvoltată în parteneriat cu UiPath Foundation.
EDU START poate fi folosit de către toți profesorii din România pentru a vedea în ce măsură elevii au încredere că pot performa, își pot gestiona emoțiile, relaționează cu ceilalți și își urmăresc obiectivele, iar în urma rezultatelor obținute profesorii își pot adapta orele de predare în funcție de nivelul fiecărui copil. Pe lângă învățarea cognitivă, profesorii pot și trebuie să fie antrenați să lucreze și cu emoțiile elevilor, ca ei să devină adulți responsabili și autonomi. Rezultatele obținute în urma testării evidențiază nevoile de intervenție pentru ca elevii să își dezvolte competențele viitorului.
Dezvoltarea abilităților socio-emoționale reprezintă fundația procesului de învățare la elevi. Pe lângă a ști să citească, să numere, să facă ecuații avansate, fiecare elev trebuie să înțeleagă la ce îi folosesc toate informațiile aflate la școală. Educația pe care o primește la școală trebuie să îl ajute să descifreze și să înțeleagă lumea din jurul lui, să îi formeze caracterul, să îl învețe să fie cetățean activ, să lucreze și să colaboreze eficient în echipă, să aibă încredere că poate face ce își propune, să fie autonom și să știe cum să își gestioneze emoțiile.
Cu ajutorul EDU START, profesorii pot evalua gradul de determinare, autoreglare, conștientizare socială și autoeficacitate al elevilor, având o imagine perceptuală, de ansamblu, asupra acestora cu privire la anumite comportamente, abilități și competențe pe care le au sau pe care le-au deprins. Acuratețea imaginii este dată de această măsurare sistematică, în baza unui instrument deja testat de profesorii Teach for Romania.
„Știm din meta analize care au inclus milioane de copii că un copil nu poate să învețe cu adevărat ceva dacă îi este frică, dacă nevoile lui emoționale de bază nu sunt îndeplinite, Iulia Pielmuș, Director Executiv, Teach for Romania. Un copil calm, echilibrat, un copil care se simte în siguranță este mai pregătit să învețe. Procesul de a învăța este complicat și frustrant, presupune răbdare și folosirea greșelii în mod constructiv, iar un copil fără reziliență, fără determinare și care nu are încredere în el, are mai puține șanse să progreseze la școală și să obțină tot ce îi pot oferi anii petrecuți la școal.” De aceea, subliniază directorul Teach For Romania, este important ca profesorii să poată lua pulsul clasei, iar pentru a face lucrul acesta, este nevoie, mai spune ea, de un cadru de evaluare a abilităților socio-emoționale, pe care organizația a reușit să îl automatizeze cu ajutorul UiPath Foundation.. „Împreună cu profesorii Teach for Romania, am pilotat platforma încă de la începutul anului școlar, iar acum suntem pregătiți să o oferim spre utilizare tuturor cadrelor didactice din România. Acest tip de evaluare îi va ajuta pe profesori să își calibreze conținuturile de predare în funcție de nevoile copiilor, pentru că școala nu e doar despre a preda materia din programă, ci este și despre a crește viitorii cetățeni activi din societate”, conchide Iulia Pelmuș.
„Încă de la debutul parteneriatului nostru cu Teach for Romania, în 2019, ne-am propus să facilităm accesul profesorilor din comunitățile dezavantajate în care intervenim la formare profesională constantă, la tehnici moderne de predare, precum și la resurse educaționale actualizate. Platforma de testare edu-start.ro se adaugă inițiativelor acestui parteneriat și vine în sprijinul tuturor cadrelor didactice și al elevilor din clasele I-VIII din România”, spune, la rândul ei, Raluca Negulescu-Balaci, directorul executiv al UiPath Foundation.
Platforma EDU START este disponibilă gratuit tuturor cadrelor didactice din învățământul public sau privat din România, cât și ONG-urilor care lucrează cu profesori, și măsoară abilitățile socio-emoționale la elevii de I-VIII. Acesta este disponibil gratuit pe www.edu-start.ro.