În urma discuțiilor și întâlnirii de lucru avute joi, 13 februarie, cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din țară, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a declarat că perioada de dezbatere pe marginea proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal începe să prefigureze modernizări de esență în educație și, în mod special în cea ce privește disciplina Istorie.
„Mă bucur că perioada de dezbatere a proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal începe să prefigureze modernizări de esență în educație, în general, și în istorie, în particular. Așa cum am spus la momentul lansării planurilor-cadru, alături de știință, religie și pregătire pentru viață, un element esențial este cel legat de cultura națională.
După clarificarea păstrării limbii latine în curriculumul de specialitate, mă bucur să fiu ministrul care poate contribui, alături de specialiștii de top ai domeniului, la readucerea după câteva decenii a Istoriei românilor și a României (numele va fi definitivat de Academia Română) ca disciplină de sine stătătoare la nivel liceal, așa cum mi-am exprimat interesul încă de la începutul dezbaterilor publice”, a spus oficialul.
Astfel, în urma discuțiilor și întâlnirilor de lucru cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din țară, s-a convenit ca modelul actual de predare a istoriei în liceu să fie îmbunătățit și regândit; Istoria românilor/României să devină disciplină distinctă în trunchiul comun; să se lucreze colaborativ la programă pentru a avea un conținut mai aerisit și mai atractiv, inclusiv cu elemente distincte de consolidare, remedială și relevanță pentru viață a competențelor dobândite; să se colaboreze pentru asigurarea, în cadrul universităților, a pregătirii profesorilor în a dobândi metode moderne de educație, „iar universitățile se vor implica mai direct și în formarea continuă a cadrelor didactice din preuniversitar”; să se discute și aldiscutarea și a altor aspecte ale Memoriului după etapa de diagnostic și evaluare a sistemului de educație și cercetare anunțată pentru luna mai (2025).
„Le mulțumesc colegilor și specialiștilor în istorie pentru deschiderea constructivă și îi încurajez pe toți oamenii educației să folosim rațional și înțelept perioada de dezbatere a planurilor-cadru pentru modernizarea educației românești!”, a mai spus ministrul Educației.