Diplome pe blockchain pentru absolvenți cu media 10

Absolvenți cu notă maximă pornesc în acest moment mai departe, spre mari universități, la companii, în business-uri proprii, cu diploma la purtător și în același timp gata oricând să fie prezentată cu autentificarea de rigoare acolo unde e cerută ca probă a competenței certificate. Pentru prima dată în România, 36 de absolvenți din sectorul 3 al Capitalei dețin diplome digitale, aflate de-acum pe blockchain. Au terminat cu medie maximă examenele naționale, Bacalaureatul și Evaluarea Națională în sesiunea din acest an.

Deschidere spre mari universități

Diplomele digitale nominale în sistemul blockchain au fost decernate într-o festivitate de premiere desfășurată ­online, organizată de Asociația Inaco – Inițiativa pentru Competitivitate, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București – Sectorul 3 și cu Primăria Sectorului 3.

Inaco, promotor al educației și formării prin apel la tehnologie de top ca mod de lucru dincolo de situații conjunc­turale, se definește ca „o comunitate non-profit de manageri, consultanți, analiști, experți în domeniul economic, conectată la rețeaua de specialiști în economia de stat și privată din România“.

Mari universități ale lumii, cum este MIT, au inclusă în sistemul lor funcțional gestionarea diplomelor prin tehnologia blockchain. Practica inovatoare de acest tip le asigură absolvenților controlul asupra propriilor documente de studii, odată cu posibilitatea de acces la ele de oriunde, în condiții de securitate deplină. În mod echivalent, instituțiile de în­vățământ superior, institutele de cerce­tare și companiile, ca potențiali angajatori, au posibilitatea să verifice pe loc diplomele aspiranților, fără consumul temporal și material altfel inevitabil, pentru emiterea diplomelor ca atare, tipărite, trecerea formalităților și transmiterea copiilor.

Apreciere dincolo de cercul familiei și al prietenilor

Din perspectiva tinerilor performeri, Marina Alexandra Vîlcescu, elevă la Li­­ceul Teoretic Internațional de Informatică din București, încearcă o evaluare a rezultatului, a ecourilor și a perspectivei: „Acum câteva luni, mă gândeam că abia dacă voi obține 9,50 la Evaluarea Națională. M-am bucurat enorm că am luat 10. Am fost trei elevi din aceeași clasă cu această notă și șase elevi în tot liceul. Am avut surpriza să îi descopăr la această festivitate de premiere online. Toată ceremonia a fost o imensă bucurie pentru mine. M-am simțit apreciată cu adevărat, nu doar de prieteni și de familie, ci de societate. Contează imens pentru mine, pentru colegii mei. În școală nu suntem prea obișnuiți cu aprecierea, cu lauda. Ideea diplomelor blockchain mi se pare genială și, în același timp, foarte utilă. Încarci diploma pe telefon, nu mai tre­buie să o validezi, o arăți direct cui vrea să o vadă, mai ales atunci când mergi în străinătate“.

Educație nu se poate face decât în echipă

Fondatoarea Asociației Inaco, conf. univ. dr. Andreea Paul, Facultatea de Relații Economice Internaționale a Academiei de Studii Economice din București, subliniază: „Copiii aceștia formidabili ne fac să privim cu încredere către viitor și am vrut să îi felicităm și să le arătăm că sunt apreciați. În același timp, am vrut să le spunem profesorilor și di­­rectorilor de școli că eforturile lor nu trec neobservate și că le suntem recunoscători pentru miile de ore de muncă și pentru seriozitatea cu care au contribuit la reușitele elevilor. Știți deja că Inaco promovează digitalizarea învățământului și tehnologiile inovatoare, prin urmare, cadoul nostru pentru elevi nu putea să fie decât unul care să aibă legătură cu aceste domenii. Diplomele pe blockchain vor deveni ­într-un viitor cât mai apropiat o necesitate în sistemul românesc de educație“.

Prof. Mihaela Ștefan, inspector școlar pentru management instituțional la nivelul sectorului 3, apreciază la rândul său valoarea tinerilor de notă maximă: „Am vrut să-i cunoaștem pe tinerii de 10, să aflăm care le sunt convingerile, care le sunt valorile, care le sunt aspirațiile! Și toate acestea, pentru că ei sunt dovada clară că se poate, că în societate și în educație e nevoie de performanță, de adaptare, de implicare! Avem încredere că, din­colo de faptul că sunt de nota 10, sunt niște tineri de valoare, care-i vor inspira pe colegii lor mai mici sau mai mari! Felicitări tuturor pentru ceea ce sunt, felicitări deopotrivă familiilor, școlilor și comunității locale care i-au susținut! Și, nu în ultimul rând, mulțumiri partenerilor, Inaco, ISMB, Primăria Sectorului 3 – Direcția Cultură, pentru răspunsul prompt la invitația noastră de a face posibilă această întâlnire în cadrul căreia tinerii noștri să se simtă apreciați! Educație nu se poate face decât în echipă! Mulțumim tuturor!“

Pe aceeași linie a deschiderilor și conexiunilor, copii creatori în domeniul artelor plastice le-au oferit lucrări ale lor absolvenților cu media 10, ca încă o re­­cunoaștere a performanței. Inițiatoarea acestui gest amical este Adela Hanafi, președinta Asociației Conil. Din partea asociației, Irina Ismail, lansează o invitație: „Copiii cu nevoi speciale de care Asociația Conil are grijă au pregătit și ei câteva cadouri pentru tinerii premiați. Este vorba despre o serie de picturi pe sticlă, realizate manual în centrul nostru. Îi așteptăm pe beneficiari să vină să le ridice și să le mulțumească personal mi­cilor pictori talentați. Împreună cu Inaco, ne dorim să fim un pod de legătură între acești copii diferiți, dar la fel de extraordinari“.

Articolul integral poate fi citit în numărul 8-9, serie nouă, al revistei Tribuna învățământului.

Distribuie acest articol!