Daniel Funeriu, despre recuperarea materiei pierdute în pandemie: „O soluție e să oferim vouchere pentru meditații celor mai săraci copii”

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu propune ca elevii din mediile defavorizate să primească vouchere pentru meditaţii, în felul acesta cei mici vor putea recupera lecţiile pierdute pe perioada crizei generate de pandemia de coronavirus. Sorin Cîmpeanu, actualul ministru a răspuns pozitiv propunerii și a declarat că o va analiza. În prezent, orele remediale se ţin doar în şcolile care au făcut solicitare către inspectoratele școlare, rspecit ISMB.
„O soluție e să oferim vouchere pentru meditații celor mai săraci copii la toate clasele, mai ales la cele mici, spune Daniel Funeriu. Pentru că pandemia a dus la pierderi educaționale masive trebuie să livrăm cu orice preț cunoaștere copiilor încurajând profesorii să dea meditații, prin impozite mici și fără birocrație, și trebuie să ajutăm financiar copiii să ia meditații. Dăm miliarde pe pensii speciale, dăm miliarde pe vouchere pentru electrocasnice, dar la mintea copiilor cine se gândește?”
Nici părinții și nici specialiștii în educație nu îmbrățișează însă cu entuziasm această propunere. Părinții spun: „Toată lumea hulește meditațiile și noi încercăm să le legiferăm?” Experții în educație, precum Marian Staș, spun: „Mai devreme sau mai târziu, pentru că sunt bani publici, este obligatoriu că ei (voucherele – n.r.) să intre într-un circuit sistematizat.”
Datele statistice arată că 40% dintre elevii care nu au avut acces la şcoala online au pierdut aproximativ 30 de săptămâni de învăţare.
Potrivit ISMB, în Bucureşti, doar 29 de şcoli dintre cele 400 existente s-au înscris în programul de ore remediale pentru recuperarea pierderilor suferite de elevi în perioada pandemiei, dar, în ciuda faptului că programul a fost demarat în luna martie, nici până în momentul de față profesorii nu au primit banii pentru orele prestate. (Sursa: Digi24)

Distribuie acest articol!