Daniel David: „Trebuie să regândim paradigmatic învățământul rural, pentru că jumătate din România se afla acolo”

Învățământul rural din România funcționează pe „un mod de avarie”, a spus ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, joi, în cadrul conferinței de presă lunare, de la ministerul Educației. Fostul rector al UBB a făcut public faptul că Ministerului Educației a demarat un proiect de reformare a educației la sat. „Trebuie să regândim paradigmatic învățământul rural, a spus David, pentru că aproape jumătate din România se afla acolo (…) Sistemul pe care îl avem acum nu este ceea ce țintim ca performanță. Vrem să fie aceeași șansă pe care o ai și în mediul urban”, a mai spus.

Daniel David a mai avertizat asupra faptului că așa cum arată „arhitectura” acum, nu va funcționa: „Nu avem modele bătute în cuie. Un model pe care îl pilotăm este acel demers legat de campusurile rurale, în care copiii de pe o anumită arie pot fi aduși cu microbuze în același campus, poți să ai profesori bine plătiți, care să își dorească să lucreze acolo, să ai cantine, cămin. Ce vă spun este că am început să gândim paradigme alternative, pentru că sistemul pe care îl avem acum nu este ceea ce țintim ca performanță. Vrem să fie aceeași șansă pe care o ai și în mediul urban”, a spus ministrul, care a adăugat că, în prezent, există, pe model pilot, „3 campusuri, la Bistrița, Maramureș și Gorj. Vom vedea cum funcționează, pentru că nu vrem să construim campusuri rurale în toată țara și apoi să vedem că nu funcționează. Vom generaliza dacă funcționează bine”.

Distribuie acest articol!