Daniel David respinge ideea reintroducerii clasicelor teze și a anului școlar împărțit în semestre

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat, de curând, că respinge ideea reintroducerii tezelor după modelul vechi, precum și revenirea la un an școlar împărțit în semestre, nu în module și atrage atenția asupra faptului că oamenii  trebuie să se concentreze pe ce se poate face bine în sistemul actual.

Potrivit ministrului David, profesorii au și acum libertatea de a face evaluări sumative. „Nu oprește nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a spus ministrul.

Daniel David a arătat că practica tezelor este una „neuniformă” în condițiile în care standardele de evaluare nu sunt clar definite. „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm și să înnebunim copiii, nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre, e drept că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut și lucrurile funcționează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii. Așa că v-aș ruga să ne focalizăm pe ce putem face bine în sistemul pe care îl avem, fără să ne apucăm să schimbăm din nou sistemul în arhitectura lui”, a mai spus ministrul Educației, potrivit news.ro.

Distribuie acest articol!