Curs de predare și învățare în vremuri dificileUn curs având ca temă „Predarea și învățarea în vremuri dificile” este organizat de British Council, în parteneriat cu UNICEF în România și cu Organizația Internațională pentru Migrație, în perioada 16-18 decembrie, la București. Cursul se adresează profesorilor români care le predau elevilor ucraineni refugiați în țara noastră și profesorilor ucraineni care își desfășoară activitatea în România.

Organizatorii anunță că „prin workshopuri specializate și introduceri în teme precum gestionarea comportamentelor dificile ale elevilor ce au trăit trauma războiului, cei 71 de profesori ucraineni, români și bulgari vor fi ajutați să învețe cum să recunoască problemele emoționale ale copiilor refugiați și cum să își facă orele de curs mai primitoare pentru toții elevii”.

Suport și integrare asigurate copiilor

Cursul are un dublu scop: „Pe de o parte, acesta facilitează accesul la educație și subliniază nevoia de sprijin acordat tuturor copiilor, în special acum, când contextul extern îngreunează fără doar și poate procesul educațional. Pe de altă parte, el favorizează integrarea tuturor copiilor ucraineni în România și evidențiază felul în care oferirea suportului emoțional este primordială, în cazul elevilor refugiați, ce și-au părăsit țara natală, fugind din calea războiului. Astfel, principalele obiective ale cursului sunt relevate prin fuziunea dintre suportul garantat tuturor copiilor în procesul de învățare și integrarea acestora în România, atât din punct de vedere educațional, cât și din punct de vedere social. El este o inițiativă a British Council și a fost organizat în diferite zone ale lumii afectate de conflicte sau în țări care găzduiesc refugiați (cel mai recent în Polonia).”

Cursul are 30 de ore, în care profesorii vor învăța:

  • cum să creeze un mediu de învățare care să ia în considerare trauma elevilor
  • cum să gestioneze comportamentele dificile ale copiilor, atât români cât și ucraineni, care ar putea fi un răspuns al acestora la traume
  • cum să facă lecția și sală de clasă mai primitoare pentru copiii refugiați

Dintre cei de 71 de profesori care vor participa la curs, 19 provin din București, 50 din alte 18 județe din întreaga țară, iar 2 din Bulgaria. Profesorii reprezintă inspectorate școlare, școli gimnaziale, grădinițe, organizații neguvernamentale care sprijină refugiații ucraineni, hub-uri educaționale înființate de profesori ucraineni în România.

Distribuie acest articol!