
Rezultatele unui sondaj realizat de Consiliul Național al Elevilor, cu privire la susținerea tezelor în anul școlar 2020-2021, arată că 76,6% dintre cei 60.430 de elevi care au participat susțin renunțarea la tezele semestriale și cer înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă.
În opinia reprezentaților elevilor, teza, în forma ei actuală, reprezintă un instrument desuet, „cu un profund caracter limitative”, care îngrădește “în mod substanțial” parcursul de învățare al elevului.
„Consiliul Național al Elevilor propune introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor și competențele acumulate, în funcție de materia și conținuturile curriculare studiate. Așadar, rezultatul evaluării semestriale nu ar trebui să fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoțit de feedback individualizat din partea fiecărui profesor, pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învățare a elevului”, a transmis, la începutul lunii CNE.
În replică, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, le-a transmis acestora că nu se va renunța la susținerea tezelor semestriale, dar a formulat câteva precizări.
Astfel, a spus el, elevii cu vulnerabilități certificate medical, precum și cei cu cerințe educaționale speciale care sunt școlarizați la domiciliu vor putea susține tezele online, iar cei care au recomandarea de a nu intra în colectivitate le pot da până la finalul celui de-al doilea semestru al anului școlar.
Ministrul a mai precizat că, în condițiile în care „teza nu mai reprezintă 50%, ca pondere, din media finală, ci doar 25%, restul de 75% fiind constituită media din cele două note în afară de teză – deci au o pondere de 37,5% fiecare, deci mai mare decât teza – teza rămânând singurul și ultimul bastion în calea irelevanței notelor, ea se va da cu prezență fizică”, a spus Sorin Cîmpeanu care a subliniat faptul că ministerul Educației dorește ca acest an școlar să se deruleze normal.





