Comisia Europeană: În perioada pandemiei, educația preșcolarilor a fost neglijată în favoarea îngrijirii

Un raport al Comisiei Europene analizează impactul crizei provocate de pandemie asupra educației și îngrijirii copiilor preșcolari. Concluzia: Educația a fost neglijată în favoarea prevenței.

Raportul conține informații referitoare la provocările existente și la soluțiile găsite și oferă, în același timp, recomandări privind creșterea și calitatea educației și îngrijirii copiilor preșcolari, mai ales în perioade dificile.

„Educația și îngrijirea preșcolarilor reprezintă, pentru toți copiii, primul pas esențial pe scara învățării pe tot parcursul vieții, spune Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, citată de Mediafax. Experți și profesioniști din întreaga lume, inclusiv din Europa, au sporit gradul de conștientizare cu privire la necesitatea de a integra mai bine sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari în toate deciziile locale, naționale și europene de gestionare și de redresare, pe parcursul pandemiei și după aceasta. Sper ca acest raport să contribuie la înțelegerea modului în care sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari a fost gestionat în timpul pandemiei, astfel încât să putem avansa împreună și să învățăm din acesta”

Raportul evidențiază, de asemenea, faptul că educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a-i sprijini pe părinți, aspectele privitoare la educație și incluziune fiind, efectiv, trecute cu vederea. Dintre acestea: învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate.

Concluzionând, raportul Comisiei Europene oferă o imagine de ansamblu a recomandărilor privind „guvernanța și finanțarea sectorului, recunoașterea și formarea personalului, precum și privind importanța luării în considerare, întotdeauna, a necesităților de învățare și bunăstare ale copiilor”.

Distribuie acest articol!